Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2012, 12:01   #11
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Jeg er sådan set ligeglad med, om man ophæver den private ejendomsret.

Jeg ejer ikke noget, min familie har aldrig ejet noget, venner og bekendte har heller ikke ejet firmaer, virksomheder, fabrikker.
Så fordi du ikke ejer noget, så skal andre heller ikke have lov til det?

Retten til privat ejendom er et fuldstændig grundlæggende element i et demokratisk samfund og stadfæstet i vores grundlov.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Vi har altid solgt vorest arbejdskraft. Og det er en on-going kamp at få ordenlig betaling for sit arbejde. Når man arbejder i virksomhederne tjener man penge, mange mange penge til virksomhedsejerne, som man aldrig får del i. Det gør ejerne rigere og rigere.
Overskudet er privateje. Og overskudet er skabt af andre. Er det rimeligt.
Nu er det ikke alle virksomheder som tjener mange penge. Gør det noget at de bliver rigere? Så lægger de jo flere penge i statskassen til alles gavn.
Du får det til at lyde som om at virksomhedsejere er nogle grådige onde mennesker, som udnytter de stakkels medarbejdere, nærmest slaveri.

Medarbejdere i Danmark har altså generelt nogle fremragende forhold og betingelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
De rige kan da være lige glade med offentlige institutioner og velfærd. De har råd til at sende børn i privatskoler, købe behandling på privathospitaler, købe hjemmehjælp. De får ikke behov for kontanthjælp eller har det samme behov for offentlige ydelser.
Og hvad så? Det kan godt være at de rige ikke benytter de offentlige institutioner, men så er der jo mere plads til os andre.
Til gengæld er de i allerhøjeste grad med til at finansiere den offentlige velfærd, selvom de ikke benytter den.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Omvendt vil jeg gerne vide, hvordan det kan være at man forkæler de velhavende så meget, som man gør og ønsker at give dem, der har mindst i samfundet endnu mindre.
Hvis man vil lokke mig over i blå blok, kræver det en god forklaring på, hvorfor blå blok udtaler at det er godt med ulighed i Danmark og uligheden må gerne blive endnu større.
Punkt 1) Vi har et af verdens mest lige samfund. Hvis det skal være endnu mere lige, kan det opnås ved at gøre rige fattigere og dermed DK fattigere som land. Er det noget du ønsker i lighedens hellige tegn?

Punkt 2) Jeg tror nu ikke at politikerne som sådan ønsker at give mindre til dem der har mindst. Tror blot, at der er en økonomisk virkelighed man må forholde sig til, og DK har et enormt underskud.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat