Se enkelt indlæg
Gammel 27-06-2012, 21:04   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 15
SanneHansen er ny på vejen
Hvordan griber jeg det an?? ( erstatning )

Jeg er idag blevet orienteret om, at min sag har været ved lægekonsulenten og, at der ikke mangler noget for at indstille mig til førtidspension. Min søde sb har afsat tid i næste uge til at lave denne indstilling og oplyser mig, at når den er indsendt, så har dem, der skal beslutte hvor vidt jeg skal tilkendes førtidspension eller ej, tre måneder til at træffe denne afgørelse fra, at sagen er rejst.

Nogle bud på, om jeg således "kun" mangler, at komme igennem denne sidste instans eller mangler der måske både et pensionsteam og et pensionsnævn?

Nå, slet ikke det, som min tråd egentlig handler om. Jeg tør slet ikke at tro på, at jeg kan være så heldig, at få en fp. Jeg vil se det før jeg tror det. Jeg er ikke fyldt 40 år endnu og jeg har ikke en gang været arbejdsprøvet ( lægeligt kontraindiceret fra to speciallæger)

Men lad os antage, at jeg slipper gennem nåleøjet:

Jeg er gennem min eget pensionselskab berettiget til en erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, ligesom jeg er berettiget til en beløb hver måned, hvis jeg tilkendes fp. Hvordan griber jeg det an, at få ansøgt om disse ydelser? Og skal jeg være tilkendt fp, eller kan jeg tage kontakt pensionsselskabet inden?

Går disse sager ofte "let", når man er tilkendt fp eller skal jeg forvente et laangt sagsforløb? ( Altså igen HVIS, jeg overhovedet slipper gennem nåleøjet:-))
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat