Se enkelt indlæg
Gammel 08-06-2012, 16:57   #1
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
Fra fleks til ordinært til fleks igen?

For 13 år siden var jeg sygemeldt første gang (lidt over et år). Jeg nåede at blive fyret på grund af den gamle 120-dages regel, men blev genansat straks jeg var parat til det.

Dengang blev jeg via socialrådgiveren på sygehuset tilknyttet et team (2. aktør?), der fik lavet en ordning med min arbejdsgiver, sådan at jeg kunne starte roligt op med få timer og let arbejde i begyndelse og så stille og roligt trappe op. Det tog mig ca. 2 år, så var jeg næsten på normalt tempo og arbejdstimer (nu dog kun 32 timer, som jeg har fastholdt på alle mine arbejdspladser gennem årene).

Nu er jeg efter endnu et langvarigt sygdomsforløb (sygemelding lidt over et år) og en fyring fra min hidtidige ordinære stilling så blevet tilkendt fleks, og det er jeg jo selvfølgelig glad ved - det har været et meget hurtigt forløb (under 6 måneder) med nogle kompetente mennesker i jobcenter og anden aktør (den ros skal de da have).

Nu går mine tanker så på, om der er en ordning indenfor eller udenom fleks, ligesom den jeg havde i sin tid... jeg har svært ved at forestille mig at være flekser resten af mit arbejdsliv og ønsker at komme tilbage til ordinært arbejde, hvis det er muligt.

Hvis jeg frasiger mig fleks, har jeg så tabt den for evigt?

Nå, det blev lidt langt og lidt rodet, det beklager jeg, men det er noget, jeg går og ruger over for tiden
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat