Se enkelt indlæg
Gammel 19-05-2012, 17:27   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
EL nævner ikke førtidspensionister eller flexjobbere med eet ord i artiklen
det synes jeg ikke lover godt!
Mig bekendt er førtispensionister uden for arbejdsmarkedet ... men måske har jeg bare overset en detalje ?

Fleksjob er en ordning til de, der er ansat uden for det ordinære arbejdsmarkede og indirekte (via arbejdsgivertilskud) delvist er på overførselsindkomst (og dermed i princippet delvist er uden for det ordinære arbejdsmarkede).


Man kan altid diskutere hvordan udligningsmodellen skal strikkes sammen og her er min holdning, at der i dette land skal være en forsørgelses-/eksistensgaranti, så mennesker der forventes at "kunne klare sig selv" - uanset årsag - sikres et eksistensminimum svarende til fx EU's fattigdomsgrænse. Har en person mindre til sin basale eksistens - baseret på en samlet indkomst/formue opgørelse (den gamle "socialindkomst" var et forsøg på at lave en sådan opgørelse), supplerers der op til grænsen - har man over eksistensniveau klarer man sig uden offentlig overførselsindkomst (med handicapkompenserende udgifter mv. som udligning op til et vist eksistensniveau og formueniveau som undtagelse).

En sådan enkel retsbestemt model vil spare samfundet og den enkelte for megen bøvl og besvær, ligesom økonomien godt ville kunne løbe rundt for både samfund og den enkelte - prøv at regne på det ... men hvorfor gøre noget let og enkelt, når man kan gøre det bøvlet og besværligt for alle - det skaber jo "arbejdspladser" og som Regeringen siger: Det skal kunne betale sig at arbejde, implicit: uanset at det er overflødig arbejde, der kun er opfundet for at nogle skal føle, at de arbejder (dvs. "terapiarbejde").

Men igen: den gennemsnitlige IQ-score her til lands påstås at ligge lige under 100, så det kan vel ikke undre nogen, at løsningerne på det ene og det andet også bliver herefter ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat