Emner: Revurdering
Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2012, 22:42   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Mange tak til jer alle
Jeg var delvist sygemeldt (med 6 timers arbejde mod mine normale 10) til at begynde med, men også dette var alt for hårdt, så valgte en fuldtids sygemelding. Lige herefter blev der varslet fyring . Nåede ikke engang to måneders sygemelding, inkl. den delvise sygemelding, inden fyringsvarslet kom, så de har været hurtigt ude. Begrundelsen for dette var, at jeg, da jeg blev spurgt, bekræftede, at jeg ikke selv troede det var sandsynligt, at jeg blev i stand til at vende tilbage med 10 timer.
Jeg modtager sygedagpenge i form af løn under opsigelsesperioden.

Har jeg forstået det korrekt, det du Curls skriver, at såfremt jeg bliver "tvunget" til at raskmelde mig, når opsigelsesperioden er forbi, så gør jeg det, for at sygemelde mig igen straks herefter? For det nytter jo ikke at stå som raskmeldt, hvis jeg ikke reelt står til rådighed

Puha det vækker godt nok en del frygt og usikkerhed, det her .

Hvor er jeg bare taknemlig for, at der findes et forum som dette!
Nej du skal ikke føle dig tvunget til det.. Den omtalte situation, hvor den her person oplevede det at vælge at "raskemelde sig til ledighedsydelse" var ved varighedsbegrænsningen, dvs. ved ca. 52 ugers sygemelding på sygedagpenge som fleksjobber.... Når din opsigelsesperiode er slut, bør du kunne fortsætte på sygedagpenge eller de sætter dig på ledighedsydelse... Du skal ikke være nervøs for at miste nogen ydelse der.... Hvis en sagsbehandler påstår andet, at du vil stå uden ydelse, så må du bede denne om at vise dig en lovgivning på, at du kommer til at miste helt nogen ydelse og du har krav på en afgørelse.... For fleksjob-ordningen er bygget på en "varig ordning", så længe man fortsat opfylder betingelserne, for det lyder det jo til, du gør, når du har så få arbejdsevne tilbage...

Hvis du er i fagforening, kan du kontakte dem for råd og vejledning omkring opsigelsen og den situation, du står i.

Så du skal ikke være så nervøs... Du kan jo ikke gøre for, at dit helbred er blevet værre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat