Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2012, 16:20   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At du har en udd er heller ingen undskyldning for at du ikke kan få reva, der står INTET sted beskrevet i lovgivningen at hvis man har en udd (af den og den længde) kan man ikke revalideres. Naturligvis kan man det, jeg kender en del med både kortere og længere udd´er der har været i gennem en reva, ja sågar kender jeg en der er blevet revalideret hele 4 gange.
Man vil også kunne revalideres som flekser og FP´er, det er der intet der hindre i, i forhold til at være en del af personkredsen.

Det handler i langt højere grad om økonomi og vilje fra kommunernes side.

Er det realistisk for dig at blive revalideret til tømre så er det realistisk uanset hvilken udd du har og hvor lang tid den har været, vil den holde dig på det ordinære arbejdsmarked, så er det realistisk længere er den prut ikke.

Om så du har været arbejdsløs fra den dag din oldemor blev født, forhindrer det IKKE i at blive fleksvisiteret, det har overhovedet intet med sagen at gøre, det har din arbejdsevne der imod, det er i bund og grund arbejdsevnen der bestemmer hvilken hylde du hører til på, og ikke hvad du har kunnet eller ikke kunnet tidligere, det har derimod betydning for hvor på løn stigen du havner, hvis du havner på fleks.

Mht a-kasse så er jeg ikke inde i de regler (har aldrig været værgen i a-kasse eller fagforening) jeg ved dog så meget at syge ikke har ret til dagpenge i det man ikke opfylder kravet om at stå til rådighed. Man skal jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet for at kan få dagpenge, står man ikke 100% til rådighed kan man stå deltids til rådighed, være på sygedagpenge eller på KHJ, det er valgmulighederne, men jeg går ud fra at du er fuldtidssygemeldt af din læge, og så er deltid jo ikke en mulighed.

Hvis du er i en fagforening, vil du muligvis kunne få glæde af dem, dog svinger det en del fra afdeling til afdeling, så hvis din lokale er buuu så prøv naboafdelingen, inden for dem er der ikke noget der tyder på af fx HK generelt er udulige, billedet er at det er de enkelte afdelinger i sig selv der er svingende i forhold til hvor brugbare de er. Men helt generelt er billedet at fagforeningerne er en god og "gratis" hjælp.

Der er også DUHK.dk de yder også gratis vejledning (dog er fagforeningerne at foretrække) lige som der jo så er mulighed for at betale sig fra det via privat socialrådgiver/konsulenter advokat ol

Mht psykolog, så må de IKKE under nogen omstændigheder uddele diagnoser, gør de alligevel så FLYGT i en hvis fart, det er ikke lovligt, og IKKE en del af deres udd at lære at se forskel på fx dep og ADHD (ja en ADHD (og et hav af andre ting både fysisk og psykiske, fx dårligt hjerte) kan sagtens skjule sig bag dep/-symptomer, lige som det kan være nærmest umuligt at se forskel på især pige ADHD og border, det kræver altså ordentlig grundig udd, og tit erfaring, at kunne det) det er kun en udd´et læge der kan og må komme med diagnoser, hold dig til dem, til de tilråder dig andet, for ingen tvivl om at fx psykologer har en super udd bag sig, og er super gode til det der er deres speciale (som ikke indeholder medicinering og diagnoser)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat