Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2012, 08:06   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
[B]
De mange indkomstsvage og fattige beboere i det almene boligbyggeri uden bil, undrer sig også over at de skal være med til at betale udgifterne til opførelse og vedligeholdelse af garager og parkeringspladser - når netop mere end halvdelen af beboerne ikke selv har råd til at anskaffe sig en bil.
Jeg bor almennyttigt.

Jeg har kendskab til flere førtids- og folkepensionister, som har bil, her hvor jeg bor.

De beboere, som ikke har børn er også med til, at betale for legepladserne.

De beboere, som ikke benytter storskraldsordning er også med til, at betale for den.

De beboere, som ikke benytter beboerlokalet er også med til, at betale for det.

De beboere, som selv har vaskemaskine, og derfor ikke benytter vaskerierne, er også med til,, at betale for vaskerierne.

sådan er det, at bo almennyttigt.


Det kan også virke urimeligt, at en beboer får udbedret en skade (på selskabets, altså beboernes, regning), som beboeren selv er skyld i, men en dag er det måske en selv, der får gavn af denne ordning, hvis f.eks. ens barn har "tabt" et par sten ned i vaskens afløb, så væggen under vasken skal brydes op for at komme til det rør, som skal skilles ad, for at fjerne stenene.
D.v.s. udgift til både murer og vvs'er.

Sådan er det, at bo almennyttigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat