Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2011, 21:40   #23
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
1.
betyder det så at de har ringet til min læge, og spurgt har telefonisk, og at han så har sagt til dem at jeg kan tage arbejde som chauffør ?
Må de godt det telefonisk ?
Skal det ikke være skriftligt ?

Nej, der er ingen lrav om kontakt måden, men jeg tør vædde en is til sommer om at det er sket skriftligt

2.
Min tilstand er stationær, og kommunen har ikke efter anvendt arbejdsevnemetoden med mig for at finde ud af om jeg er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension?

Den skal anvendes, som minimum i form af en OPDATERET ressourceprofil, som du skal have en mulighed for at kommentere (Her er klagepunkt nr. 1.)


3.
Hvordan kan jeg få en ressourceprofil gennemtvunget gennem arbejdsevne metoden, hvis jeg ikke må raskmelde mig på jobnet.dk ?
Den kan kun gennetvinges ved at du klager! Det har intet med jobnet.dk at gøre,

Hvordan skal jeg forholde mig til A-kassen der i dag siger at jeg SKAL raskmelde mig senest man d 2 jan 2012, hvis jeg skal få dagpenge ?
Man kan uden problemer raskmelde sig med skånehensyn, i dit tilfælde skånehensyn som siger at du ikke kan tage chauffør arbejde f.eks. Du skal dog være opmærksom på at A-kassen kan vælge at indhente en læge attest, hvor der skal dokumenteres at du er "rask" dog med skånehensyn

Som tingene ser ud lige nu, ser jeg ikke anden udvej at du senest mandag melder dig ledig til jobcenteret og a-kassen, så er der håb om at du får penge fra a-kassen til februar.

Samtidig indgiver du en klage over stop af sygedagpenge, hvor du skal slå på punkterne:

1: Manglende brug af arbejdsevnemetoden. Der står INTET sted i § 7 at de må undlade at bruge arbejdsevnemetoden, tværtimod!

2. Du er meget i tvivl om din fremtidige arbejdsevne, grundet din skade, hvorfor du bør afklares for at finde ud af den fremtidige arbejdsevne og udredning af evt. praktiske skånehensyn.
Hej Ricky .

Takker for dit svar. Jeg afvente lige min samtale med min læge når han komme hjem fra ferie, prøver at få ham til at lave en ny opdateret præcist formuleret statusattest, så tager jeg den der fra.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat