Se enkelt indlæg
Gammel 27-12-2011, 19:38   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Jeg vil gerne spørge om hvad man gør i tilfælde af man får en revalidering og det viser sig at det ikke er det rigtige eller man ikke kan klare det. Er der nogle der har nogle erfaringer?
En jobplan med revalidering SKAL være REALISTISK... Det er meget vigtigt... Hvis du mener, at en sagsbehandler kommer med en plan for revalidering, som du ikke lige føler, at det er noget, du kan klare, så samarbejd med denne om at finde en realistisk plan, så du kan overholde jobplanen med revalidering....

Stopper man midt i jobplanen, f.eks. af en hel anden grund, kan man risikere at ryge på kontanthjælp. Du kan læse mere om loven vedr. revalidering i Lov om aktiv social politik (brug google).

Skulle det så på sigt vise sig, at revalidering ikke har hjulpet dig tilbage på arbejdsmarkedet, så må det nok ende med et fleksjob, men det er kun, hvis der tale om 50 % nedsat arbejdsevne, og den skal være varigt nedsat... Fleksjob kan først overhovedet komme på tale, når alle andre muligheder er afprøvet - såsom revalidering....

En revalidering kan være mange ting, en omskoling med en ny uddannelse (de skal vælge en uddannelse, hvor der er gode jobmuligheder), hvor du bedre vil kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet kunne være en mulighed... Dine egne idéer til, hvad der kan få dig tilbage til arbejdsmarkedet, kan du udemærket tale med din sagsbehandler om.

Og er du i fagforening, så tag en snak med dem også.

Jeg selv var i revalidering, hvor jeg så senere kom i fleksjob.

Er du på sygedagpenge eller hvilken ydelse er du på nu?? Hvor langt henne er du i systemet i jobcentret?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat