Se enkelt indlæg
Gammel 18-12-2011, 12:58   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Helenekr (citat):
"...Men sådan som reglerne er nu, så er der særlige tilfælde hvor det bedre kan svare sig at blive skilt og bo hver for sig, og hvor et par på kontanthjælp skal op og tjene omkring 35.000 kr for at det kan svare sig at arbejde....og så mister de alligevel friplads, boligsikring mm. Og skal måske snare op og tjene omkring de 40.000 kr for at kunne mærke en forskel...."

Hvor har du dog de tal fra? Det må da vidst stå for din egen regning.
I disse tider med den meget omtalte fattigdomsdebat, og skævvridning af samme, synes jeg måske, man skal være lidt varsom med at komme med sådanne påstande, da det bare bringer gryden yderligere i kog hos modstanderne af bl.a. ophævelsen af kontanthjælpsloftet.
Men de tal kan du selv slå op, sådan ser økonomien ud for et par på kontanthjælp med to børn ud.
Men de har ikke i beregnet 2 insitutionspladser, hvilket jo gør at man kan lægge omkring 5000 kr oven i de 29.000 kr.

Og hvor meget skal det par så tjene for at det kan betale sig at arbejde??
Jeg vil tro det præcis er 35.000 - 40.000 kr. Brutto. Så skal deres Netto udbetaling så blive mere end de 29.000 kr.....

Du kan google tallene ved at skrive kontanthjælpssatser 2011, kontanthjælpsregler mm.

Men IGEN de tal fjerner stadig fokus fra dem, som kun har 8000 kr om måneden. Og det er som altid min hjertesag at påpege at der stadig sidder folk med en lav kontanthjælpssats og som ikke kan få enderne til at mødes på en særlig gunstig måde.

Men hvornår er man så fattig??

Er det når man har 29.000 kr om måneden? par m 2 børn.

24.500 kr om måneden? førtidspensionist m 3 børn

16.000 kr om måneden? kontanthjælpsmostager m 1 barn

Eller 8000 kr for en enlig kontanthjælpsmodtager uden børn???

Eller 10.200 kr enlig folkepensionist.

Jeg har en indre skala hvor jeg har en fornemmelse for, hvornår man er fattig, den ligner måske ikke jeres vurdering af fattigdom men i ovenstående har jeg en klar fornemmelse for, hvem der må sidde meget hårdt i det når husleje, El osv er trukket fra beløbet.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat