Se enkelt indlæg
Gammel 17-12-2011, 19:36   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
2 x kontanthjælp forsørger vil give 26.690 kr. brutto, så hvor de sidste 3.000 kommer fra, ved jeg ikke. Men det kan være boligsikring eller børnefamilieydelse. Godt spørgsmål.
Tror du er inde på noget af det rigtige - de to på kontanthjælp vil få de der 26.690 kr, der til kommer boligsikring, børnecheck mm. Så det passer fint med små 29.000 -30.000 kr om måneden.

Ud over det, så bliver beløbet indirekte forhøjet ved, at de får friplads i fx børnehavne/vuggestue, eller kun skal betale et beskedent beløb for pladserne, som arbejdende ca skal betale 5000 kr for om måneden. De kan også søge hjælp til beklædning hvert år i Maj (1000 kr pr barn), og julehjælp, enten i form af kurve fra forskellige steder og kontanter......

Men IGEN, det er jo KUN kontanthjælpssatsen man skal se på. Ikke alt det andet som friplads, hjælp, børnecheck, boligsikring mm, som jo kan søges af ALLE.
Debatten er afsporet ved, at emsige folk, blander alle beløbene sammen.

De skal stadig KUN se på kontanthjælpssatsen. Intet andet!

Men jeg forstår godt folks harme, jeg kan selv blive helt harm når jeg ser på beløbene, men det er så mere fordi, de der høje beløb, totalt fjerner fokus fra dem uden børn - og det er jo oftest dem der kæmper hårdest for overlevelsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat