Se enkelt indlæg
Gammel 12-12-2011, 15:22   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må bare konstaterer...

Kære Ricky.

at jeg betragter dit sidste indlæg som fluek.....ri ( i al venskablighed) og er overrasket over du mener at de forskellige kommuner har deres egne måder at fortolke lovgivningen på.

Jeg er ikke overrasket, hvis det er korrekt hvad du oplyser, da du i sagens natur har en anderledes erfaring end jeg.

Men for at hjælpe nuværende og kommende "nybegyndere" på k10 med samme problemstilling er det vigtigt at andre kan læse hvordan de er stillet og forretningsgangen i kategorisering eller matching.

I Nala`s tilfælde bliver hun sygemeldt på en given dag.
Muligvis er hun ikke kategoriseret iht kontanthjælp, men iht til sygedagpenge.

Men uanset hvilken gruppe hun er kategoriseret/matched i er det et faktum at i begge systemer at helbredet kommer ind som punkt der skal med i vurderingen.

Denne videre vurdering er ikke foretaget, men derimod er hendes sagsmappe lukket med en stor elastik og lagt i bunken "sygedagpengestop" med et æggeur oven på.

Fra den dag er der ikke foretaget noget som helst fra Falck, sagsformidler, sagsbehandler,socialrådgiver eller beskæftigelseskonsulent. I strid med lovgivningen.

Først når æggeuret ringer ca 40 - 45 uger efter tages mappen ned igen.

Hvorfor? Fordi at man har som hovedmål at Nala skal have meddelelse om sygedagpengestop meddelt inden 14 dage før de første 52 uger er afsluttet.

Trods det nævnes i det du har fremsendt at der skal foretages en opfølgning på alle områder, også om muligheden om Nala kan få forlænget sine sygedagpenge på kommunens egen foranledning.

Så uanset hvilke kategoriseringssystem der bruges SKAL helbredet være med i vurderingen.

Men først nu, nær de 52 ugers max frist for modtagelse af sygedagpenge begynder man at spørge ind til alt.

En sag må ikke ligge stille men skal afsluttes vurderes løbende og der må ikke indgå hverken sygdom, ressourcer, økonomi eller andre uvedkommende årsager til at lade en sag ligge.

Om der findes kommuner der ikke vil vedkende sig enten det ene eller andet kategoriseringssystem er jo bare et tilfælde ud af mange, hvor kommunerne ikke overholder lovgivningen.

Men uanset dette skal en sag ikke påbegyndes for anden gang, få dage før de 52 ugers frist, for stop af sygedagpenge.

Alle de oplysninger som Nala`s SB nu forlanger skulle have været besvaret og undersøgt samt ført til protokols for lang tid siden.

Derfor stiller jeg stadig spørgsmålet.... hvem tager ansvaret for en arbejdsprøvning med thorokal discusprolapser X 2 og med den medicinering?

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat