Se enkelt indlæg
Gammel 09-11-2011, 15:21   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Arbejdsgiver får KUN refunderet af MINDSTELØNNEN, indenfor overenskomsten på arbejdsområdet.

Man kan ikke stille et regnskab op, og bare sige at arbejdsgiver får refunderet 1/2 eller 2/3 af en løn og så tjener arbejdsgiver kassen på en fleksjobber.Når kommunen beregner tilskuddet er det ALTID 1/2 eller 2/3 af MINDSTELØNNEN indenfor arbejdsområdet.

Det er nok de færreste fleksjobbere, der ikke får forhandlet en større løn end mindstelønnen.

Men det ville da være dejligt, for både fleksjobber og arbejdsgiver, hvis kommunen ville betale 1/2 eller 2/3 af en fuld løn, men sådan er det altså ikke. En ikke uvæsentlig detalje, når der skal regnes ud.
Virksomheden har da stadig en gevinst, ifht. til en ordinær ansat, uanset om det kun er mindstelønnen der gives refusion til.

Jeg tror tværtimod at det er de fleste fleksjobbere der arbejder for mindstelønnen. kan ikke finde en statistik over det, men ku da være interessant at finde ud af.

Jeg selv har kørt på minsteløn i 3 år (chauffør 3f). Lønnen der er god, men føler ikke jeg bliver belønnet for min indsats. Har udfyldt et skema for et stykke tid siden (MUS), hvor jeg gør opmærksom på det. MUS-skemaet skal udmønte i en personli samtale meder ansvarlig leder.

Personlig løn er mest udbredt, hvor der er lokaloverenskomster. Der kan lønnen godt være langt højere end mindstelønnen på området og der gives der fuld refusion af løn.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat