Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2011, 17:11   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lykkedal Se meddelelser
Hej Ragdoll
Det ser ud til at du er rimelig inde i tingene.
Jeg kan dog stadig ikke helt gennemskue måden man beregner beløbet man har til rådighed på. Alle de tal, flyver rundt i hovedet på mig.
Lige pt er jeg uden indtægt - og da jeg er gift og vi bor i eget hus har jeg ikke ret til kontanthjælp.
Jeg håber dog stadig på at jeg kunne få tilkendt flex, men det er som mange af jer herinde nok ved lidt af en længere kamp.
Mit spørgsmål lyder på - hvilken en af ovenstående beregninger der bliver brugt ved henholdsvis flex og førtidspension?
Min mand er i arbejde - heldigvis.
Så hvad ville jeg kunne få i flex/førtidspension?
Jeg er helt ny her på siden, så håber jeg skriver det rigtige sted, ellers håber jeg i bærer over med mig.
Hilsen Lykkedal
Jeg er ikke meget inde i det med flex, men jeg mener da at man faar nogenlunde en normal loen, hvor det offentlige betale en del af det. Hvis det ikke er korrekt haaber jeg at en anden vil sige til. Loen ved flexjob beroeres ikke af den gensidige forsoergelsespligt. Saa du ville faa det samme om du er enlig eller gift.

Ved foertidspension, ville du faa den "nye" pension som gift/samlevende, altsaa 14.105 kroner foer skat om maaneden.

Hvor meget der vil blive trukket i forhold til din mands loen er umuligt at sige uden at vide helt noejagtig hvad han tjener. men du kan gaa ud fra at hvis han tjener mere end 169.260 kroner om aaret, saa vil de traekke 30 kr for hver 100 kroner han tjener mere end det foer skat.

Det vil sige at hvis han tjener 100.000 mere end det, saa vil de traekke dig med yderligere 30.000 om aaret. Og saa fremdeles.

Med venlig hilsen,

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat