Hej herinde
LUM du skriver flg.:
Citat:
Dog skal du være klar over at tingene IKKE kan slettes, du kan få indført en rettelse, men ikke mere end det. Vil du alligevel forsøge det umulige, er det datatilsynet du skal have fingrene i, men det ER MEGA svært end sige umulius, men igen du får i hvert fald intet ud af ikke at forsøge *ss*
|
Det er ikke korrekt, at tingene ikke kan slette. Det skal vurderes i hvert enkelt tilfælde, og hvis det nægtes med begrundelse.
Hvis det ikke kan slette, så kan det berigtiges, og det skal gøres alle de steder, hvor det er anført. Dvs. ikke nederst på siden el. bagerst i sagen, men i umiddelbar nærhed. Dette arbejde er jo lidt besævrligt, og kan måske derfor virke forebyggende fremover.
Se ang. denne lovginving:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17891
Ved klager bør man samtidg skelne mel. klager over afgørelsen og klager over sagsbehandlingen.
I dit nævnte eks. er først journalførringen af oplysninger fra møde, du ikke kan genkende = sagsbehandlingen, derpå bliver det når disse ligger til grund for en afgørelse, jo selvfølgelig klage over en afgørelsen m. begrundelse i den er lavet på forkert grundlag. Dvs. du har begge klagemuligheder, og dermed også klageinstanser.
Mange hilsner
Gunvor