Emner: Advokat
Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2011, 13:46   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wibsen Se meddelelser
Jeg er fp, ja. Men bliver nødt til at "gøre noget" for at komme videre i livet.
Det der: "noget" du overvejer, kan du uddybe det lidt nærmere ?


Mere fordi førtidspension efter 2003-ordningen (som du jo må være under) arbejder med et arbejdsevnebegreb.

Dvs. FP tilkendes på baggrund af en samlet vurdering, der peger på: ingen eller ubetydelig arbejdsevne.

Hvis borgeren herefter "pludselig" fx tilmelder sig et fuldtidsstudie af én eller anden art eller går i halvtidsarbejde, så signalerer borgeren at afsættet for tilkendelsen af FP har ændret sig - og borgeren er retslig forpligtet til at oplyse tilkendingsmyndigheden om ændringer, der har betydning for retten til FP.


Citat:
Derfor har jeg besluttet at tale med en advokat, da jeg ikke er kontanthjælps-eller dagpengeberettiget. Jeg tør ikke risikerer at gå på kommunen med et ønske om at komme videre, og de så siger at jeg er for god til fp, for så at stå uden indtægt.
Der var på et tidspunkt en hel del "snak" om, at kommuner er begyndt at give eksisterende førtidspensionister "et godt tilbud" for at komme lidt igang igen.

Prøv evt. at søg efter den/de tråde her på K10 om det emne - det kan jo være din kommune har et tilbud i den omegn.

Det er også noget du formodentlig uforpligtende kan spørge til hos din kommune.


Citat:
Jeg forsøger google
Som nævnt tidligere: du skal forvente en timepris på DKK 3000++

Derfor prøv så vidt mulig at præcisere, hvad du har behov for at vide / få rådgivning omkring, så tiden ikke bare går i tomgang til den anførte timepris ;-)

Derfor er det måske en rigtig god ting, at bruge K10 til det indledende arbejde med at strukturere din advokathenvendelse.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat