Emner: flex-fortids
Se enkelt indlæg
Gammel 09-01-2008, 01:52   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej stump og velkommen til.

Der er ingen begrænsning på, hvor længe man kan modtage ledighedsydelse, men kommunen SKAL revurdere jævnligt og SELV tage stilling til, om man fortsat er til rådighed for fleksjob eller er berettiget til førtidspension.

Hvis du mener, at du IKKE kan klare et fleksjob, kan du selv søge pension efter §17. Det kan du ALTID søge.

Matchgruppe 1-5 er de "kasser", kontanthjælpsmodtagere anbringes i, og rokeres rundt i, afhængig af, hvor tæt på arbejdsmarkedet, kommunen mener, de er.

Match 1 er arbejdsmarkedsparat.

Match 5 burde måske rettere have pension, da de ofte er meget langt fra arbejdsmarkedet... og sikkert aldrig kommer i arbejde på nogen måde - heller ikke i fleksjob.

Man kan selv få oplyst af sin kommune, hvilken matchgruppe man er placeret i og klage over det, hvis man er uenig.

Du finder mere om matchgrupperne i dette afsnit, når du bruger nedenstående link:

Citat:
Hvilke karakteristika kendetegner matchgrupperne?
Matchgrupperne fastholder et arbejdsmarkedsperspektiv for alle ledige, også for ledige, der har andre problemer end ledighed. Det er ikke muligt at opstille objektive kriterier for, hvilken matchgruppe en ledig skal indplaceres i.
http://www.bm.dk/sw19380.asp

Du skriver allerførst noget om sygedagpenge. Bliver man syg som fleksjobber, skal man følge loven om sygedagpengeopfølgning som alle andre sygemeldte.

Du kan under "nyttige links" finde et link med den opfølgning, som sagsbehandlerne skal følge... og sygemeldte bliver også puttet i kasser - dog kun 3.

Håber, jeg fik besvaret dine spørgsmål. (Hejdien fik åbenbart svaret samtidig med mig -ha-ha.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 09-01-2008 kl. 01:54. Årsag: tilføjet citat
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat