Se enkelt indlæg
Gammel 17-09-2011, 11:13   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Synes ærlig talt de skal tage at få den førtidsreform afgjort. Det er et enormt pres at gå rundt i flere år og ikke vide om man er købt eller solgt og mange der er på/på vej på FTP hænger i fingerspidserne i forvejen. Og med alle deres fikse ideer er der ingen der kan vide sig sikre -heller ikke dem der HAR FÅET.
Ro på nu - dem der HAR FÅET, har altså ikke noget at frygte. Det er altså ikke sådan, at de vil begynde at trække fat i de 250.000 førtidspensionister der er i Danmark for at fratage dem retten til førtidspension. Man kan ikke lave om på lovene med tilbagevirkende kraft

Men jeg mener helt klart, at der skal laves en ny førtidspensionsreform, den vi har nu er alt for indviklet og arbejdsevnebegrebet er kørt helt af sidesporet - jeg har så sent som i går, sendt redegørelsen fra 2007 rundt til de politikere der nu skal sidde og pille ved førtidspensionen, så de kan gense, at ordningen for 2003 er alt for stram, firkantet og unødvendig, og slet ikke var den succes de håbede på.

Personligt har jeg været på kontanthjælp over 20 år grundet psykisk sygdom, og jeg er overbevist om, at jeg kunne have haft en chance for at blive et mere normalt og afbalanceret menneske på arbejdsmarked i dag, såfremt jeg havde fået den korrekte støtte og hjælp, da jeg som 18 årig stod og havde brug for det.

I stedet blev jeg glemt og gemt af vejen, fordi jeg var for kompliceret og ikke passede ind i nogen kommunekasser, og fik førtidspension i 2009 som 39-årig. Noget som jeg faktisk er ked af (altså jeg er glad for pensionen), men ked af at jeg aldrig fik chancen for at komme på rette sport og måske kunne have undgået pensionen. Jeg ville hellere kunne have arbejdet og forsørget mig selv, end at ende på førtidspension. Men nu hvor mit liv ér smadret, så er førtidspensionen fin, for jeg har været syg for længe og har ikke længere muligheder for at kunne blive rask.
Men som 18-årig, der mener jeg at jeg ville have haft en fair chance under de rigtige omstændigheder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat