Se enkelt indlæg
Gammel 21-08-2011, 15:16   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kursus har vist ikke været lovligt, en RP SKAL! laves i samarbejde med ens SB´er, længere er den historie ikke.

Det er meget normalt at man får besked på at skrive i den selv, først, så indkaldes man til et møde hvor SB´er gennemgår det man har skrevet, sammen med en, der næst får man den tilsendt hvor SB´ers kommentere og konklutioner er anføret, der skal man så komme med sine kommentare eller direkte skrive hvis man er helt uenig, tilbage til SB´er, som så ser på det igen, tilbage til dig hvor du igen igen kommentere tilbage til SB og sådan bliver man så ved til du kan sige; Det her er mig, det er jeg enig i, og ingen oplysninger mangler, hvor du så skriver under.

Mange går i baglås over RP´en og får derfor et møde hvor første del laves i samarbejde med SB, altså hvor man sidder og snakker om tingene, og så skriver SB i den først, hvor efter den ryger til borger osv osv.

De 20 timer skal du bare lade fise ind af det ene øre og ud af det andet, det siges KUN! for at presse dig, kan du ikke være der 20 timer, ja så kan du ikke, og den prut er slået, at SB´er så ikke bryder sig om det er IKKE dit problem, dit problem er at holde fast i at sige stop.
Du kan også være næsvis og bede om at få på skrift i hvilken lov og § der siger at du skal starte på 20 timer, kan SB ikke levere det vil du ikke tage det så højtideligt og i stedet bruge kræfter på at mærke efter hvor når din krop siger fra (skriv du bare det til dem, du kan være helt rolig de kan ikke fremvise en § der siger mindst 20 timer) Jeg foreslår dette fordi det at det er på plads måske vil kunne give dig lidt mere ro, end ved at jeg sider her og skriver at de kan rande dig i måsen.
Det er helt normalt at de forsøger at presse borgerene på den måde, mig ville de arbejdsprøve 37 timer, på trods af at arbejdsprøvning frarådes af samtlige læger, det vil forværre min tilstand, lægen på stedet var TOSSET på SB´er, hun var ikke rigtig klog fik hun besked på, da lægen så fik af vide at det allerede ER skrevet ned at arbejdsprøvning vil skade mig, tændte han da først helt af, for de papirer havde han slet ikke modtaget.
Sådan kan det også gå, så tag ikke de 20 timer for andet end det de er, en omgang mundbæ fra SB´er, klar det du kan, og tag hjem når du ikke kan mere, skriv dagbog og send til din SB´er, og hav din læge med på sidelinjen, aftal at du lige ringer og får registreret at du er taget hjem før tid, og tag direkte til læge ved den mindste forværring, så du hele tiden har dokumentation.
Det eneste tidspunkt de ikke kan vurdere dig på er hvis du ikke møder op, det er altså vigtigt at du møder op, også selv om at det kun er for at gå ind på et kontor og sige at du ikke kan i dag, og der efter tager direkte hjem.

Stedet SKAL! tage hensyn til dine skånebehov, derfor er det super vigtigt at du sørger for at de er skrevet ned, en god ting, både til arbejdsprøvning og til din RP er at du griber alle dine lægelige dokumenter og finder samtlige nedskrevne skånebehov, dem lister du op, neden under laver du din egen liste med de skånehensyn du selv oplever i hverdagen som lægerene ikke har fået med, og du lister dem lægerne har med, bare mere detaljeret (få det i din RP!! det er vigtigt)
Grunden er at lægerne tit er lidt defuse, fordi det for dem er en selvfølge, men det er det altså ikke for systemet, fx må jeg ikke foretage tunge løft, jamen hvad er tunge løft lige?? hvor er MIN grænse, en ting er sikkert den er ikke samme sted som den er for dig, og du må heller ikke foretage tunge løft, hvor jeg godt kan tage et engangsløft på omkring 20 kg, men for lægerne er det en selvfølge at tunge løft er ca x kg med de skavanker borgeren nu har, men når der ikke står x kg så ved systemet ikke bedre og kan (og må) antage at tunge løft er 50 kg (eller hvad de nu syntes) derfor er det vigtigt for din sag og for arbejdsprøvningsstedet at du får beskrevet hvad der enlig menes.
Så det er faktisk en god ide at få det beskrevet, via lister, lister du naturligvis sørger for det sted der skal arbejdsprøve dig får fingrene i, stol IKKE på at din SB´er giver dem listen helt af sig selv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat