Se enkelt indlæg
Gammel 03-08-2011, 13:19   #1
Jupiter
Føler sig hjemme på K10
 
Jupiters avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 28
Styrke: 13
Jupiter er ny på vejen
Urettidigt stop af sygedagpenge?

Kære K10'ere,

Jeg skulle have været til en opfølgningssamtale med jobcentret i juli, men jeg kunne ikke komme, da jeg havde det for dårligt. Min sagsbehandler skrev efterfølgende en email til mig og bad om mit tlf. nr., så vi kunne aftale et nyt møde, da mine sygedagpenge snart ville udløbe, og vi skulle finde ud af, om der var mulighed for forlængelse. Hun lagde også op til, at vi sagtens kunne afholde samtalen telefonisk. Jeg skrev tilbage, at jeg ville foretrække en telefonisk samtale, da jeg har meget svært ved at gå, og gav hende mit telefonnummer.

Kort tid efter valgte jeg i desperation at aflevere en ansøgning om en § 17 om førtidspension til kommunen, da min sygdom bare bliver værre og værre for tiden (og derfor også min depression), og jeg slet ikke kunne overskue tanken om at blive sendt ud og sidde et eller andet sted og lide (arbejdsprøvning eller hvad de ville finde på).
Min sagsbehandler ringede aldrig tilbage ang. opfølgning.

Nu har jeg lige modtaget en ekstra sygedagpengespecifikation med et restbeløb samt en meddelelse om, at "Dette er sidste dagpengeudbetaling. Dagpengeudbetalingen er ophørt på grund af varighedsbegrænsning."

Men for det første er der jo min ansøgning om § 17 om førtidspension på det foreliggende grundlag, som endnu ikke er blevet afgjort.

Og for det andet har kommunen heller ikke taget stilling til, om jeg skal have revalidering, arbejdsprøvning etc.

Der er da gået et eller andet helt galt her – er der ikke? Må de bare stoppe sygedagpengene sådan uden videre?

Endvidere vil jeg høre, hvad proceduren er, når man skal overgå til kontanthjælp - skal man ansøge om det, og i givet fald hvordan/hvor?

Kh Jupiter
Jupiter er ikke logget ind   Besvar med citat