Se enkelt indlæg
Gammel 02-07-2011, 13:03   #266
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Tassi;

jeg ville tage denne vurdering/skøn fra lægekonsulenten, med til egen speciallæge/læge, og få ham til at skrive noget kort i journal, du kan medtage, i kopi.

Såfremt han er uenig selvsagt.

VH Popiae
Åh, jeg griner bitterligt. Egen speciallæge har to gange sendt uopfordret skrivelse til sagsbehandler pgra lægekonsulentens udtalelser - den ene gang endda skarpt. Jeg har været til endnu en udredning hos ny speciallæge gr. lægekonsulentens påstande, og denne speciallæge fandt det nødvendigt flere gange at henvise til lægekonsulentens forkerte påstande. Hun skrev bla et sted direkte at lægekonsulenten "beklageligvis ikke umiddelbart giver indtryk af at have den fornødne viden omkring aspergerlidelsen".

Men ingen af henvendelserne har betydet noget som helst

Men jo, jeg har ikke været ved egen speciallæge et stykke tid, og har tænkt mig at tage de seneste afgørelser med til ham, og håber at han vil handle på det. Om ikke andet så for at klage over lægekonsulenten til det socialmedicinske nævn (eller hvad det nu hedder). 'Kvaksalveri' er et stærkt ord at bruge, men kan bedst bruges til at betegne lægekonsulentens virke i mit tilfælde

Jeg opsøgte faktisk den sidste udredende speciallæge, der kritiserede lægekonsulenten, og fremviste hende kommunens afgørelse oven på hendes udredning - en afgørelse, der var truffet direkte på lægekonsulentens vurdering. Hun kaldte det ligeud for: "en gang vrøvl". Hentede en kollega ind for at diskutere afgørelsen, og de var begge meget enige i, at hverken lægekonsulent eller sagsbehandler havde en disse forstand på, hvad de udtalte sig omkring.
Jeg spurgte hende, om hun ville lave en supplerende skrivelse til sagsbehandler, for at gøre opmærksom på dette, men det ville hun ikke. Hendes argumentation var, at hun havde lavet et særdeles omhyggeligt arbejde med rapporten. Alle påstande, tests, undersøgelser var nøje fagligt beskrevet OG 'oversat' til almindeligt menneskesprog. Der var overhovedet ikke noget at være i tvivl om ved hendes rapport. Og det kunne jeg kun give hende ret i - hun har lavet et fantastisk detajleret stykke arbejde. Hun sagde, at hun ikke ville gentage det, man allerede kunne læse sig frem til. Derudover sagde hun også, at hvis hun lavede en ny skrivelse, ville det være at tage ting ud af kontekst, og det kan - igen - misbruges og misfortolkes alt for let - hvilket sagsbehandler/lægekonsulent allerede har vist, at de gør uden blusel.
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat