Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2011, 11:10   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I en beskrivelse fra en speciallægeudtalelse nævnes der diagnoser, funktionsnedsættelse osv... De er DISSE ord, som lægekonsulenten skal oversætte. Det er da klart, at en lægekonsulent skal beskrive disse på en mere forståelig måde, som sagsbehandleren kan forstå. En speciallægeudtalelse indeholder jo ikke kun diagnoser. Hvordan ville I ellers have, at lægekonsulenten skal beskrive andre ord, der står i de speciallægeudtalelser udover diagnoser??

Endvidere vil jeg gøre opmærksom på, at funktionsnedsættelsen og arbejdsevne absolut ikke er det samme.... Det er sagsbehandlerens opgave at vurdere arbejdsevnen samlet ud fra en ressourceprofil - ud fra lægeoplysninger, arbejdsprøvninger osv...

Til buster: Der er INGEN direkte lovgivning om, hvordan lægekonsulenternes job skal være. Der er kun vejledning, og den vejledning bør kommunen sørge for at lægekonsulenten overholder.

Vejledninger om, hvordan lægekonsulentens rolle kan være:
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19805
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser



Kan kun blive bekrymret, hvis du til daglig arbejder med et felt, hvor du skal træffe beslutning om hjælp til syge/handicappede borgere, og selv vurdere på et grundlag du åbentbart ikke kender.

VH POpiae
Synes du skal tage og slappe af. Hvad ved DU, hvordan JEG arbejder?? Jeg bliver godt vred over ovenstående sætning. Du er altid efter mig herinde....
Jeg får stor ros for mit arbejde, både fra mine kollegaer og fra borgere, som sender mig takkekorte...! Jeg er dygtig til mit arbejde! Desuden tror du, at du altid har ret i alting herinde, men det har du altså ikke... Respekter venligst folk for at gøre deres job så godt de kan. Hvis du er så utilfreds med den danske velfærd, hvorfor flytter du så ikke til et andet land, som du kan få en bedre behandling??

Jeg gider ikke skrive mere i denne tråd.

Sidst redigeret af curls; 25-06-2011 kl. 11:20.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat