Se enkelt indlæg
Gammel 19-06-2011, 17:44   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Nej det er ikke skat, men arbejdsmarkedsbidrag :-)
Nej, frankmj, det er skat. Jeg er ved at afklare dette med ATP, fik i går et brev
fra dem ang. noget andet, men vil ringe til dem i morgen.

Jeg taler/skriver kun om oversigt over SAP, det har intet med ATP at gøre.

Nu fik jeg læst det her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=112727

"...SAP behandles skattemæssigt og med hensyn til arbejdsmarkedsbidrag (AM-bidrag) på samme måde som arbejdsgiveradministrerede pensionsordninger og ATP-ordningen. SAP behandles således efter reglerne om pensionsordninger med løbende udbetalinger i de tilfælde, hvor udbetalingerne er løbende. Ved en éngangsudbetaling betales 40 pct. i afgift heraf. Indbetalinger til SAP skal ikke medregnes til den skattepligtige indkomst (der er bortseelsesret), og der skal betales AM-bidrag af indbetalingerne, svarende til hvad der gælder for arbejdsgiveradministrerede pensionsordninger og ATP-ordningen.

Bortseelsesretten gælder uanset, om førtidspensionisten vælger, at ATP, et livsforsikringsselskab eller en pensionskasse skal administrere ordningen. Hvis førtidspensionisten vælger en pensionskasse eller et livsforsikringsselskab til at administrere ordningen, er bortseelsesretten dog betinget af, at pensionskassen er omfattet af PBL § 3 og forsikringsselskabet af PBL § 4. "


Men i min opgørelse har det fratrukket skat og ikke arbejdsmarkedsbidrag.

Sidst redigeret af Karo; 19-06-2011 kl. 18:28.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat