Se enkelt indlæg
Gammel 24-05-2011, 13:13   #6
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Min kæreste og jeg er begge pt på kontanthjælp.
Han er fordi han venter på afgørelse om evt. ftp.
Jeg er fordi jeg er kuk i låget

For noget tid siden flækkede jeg en tand, kontaktede min økonomiske vejleder og fik af vide at jeg skulle få lavet et overslag og så søge om dækning fra kommunen. Det viste sig så at jeg var fyldt med betændelse i tanden og derfor var det en akut sag. Jeg fik dog stadig af vide at jeg skulle vente på svar fra kommunen. Fik et afslag, har klaget over det og venter nu på yderligere afgørelse. Op til 23uger kan der gå...

Her forleden dag lavede min kæreste samme stunt, flækkede en tand. Han kontaktede sin økonomiske vejleder og fik af vide at når det var en akut sag skulle han bare tage til tandlæge, få det ordnet og så skulle tandlægen sende regningen til den økonomiske vejleder.

Min første tanke er !€#&§
Hvor fanden er forskellen!?Og næh nej, har intet hørt fra min sagbehandler.. Sendte hende en mail med samme spørgsmål...
Hvis du allerede har søgt om støtte kan du godt begynde behandlingen umiddelbart efterfølgende uden at det har nogen betydning for kommunens afgørelse.

Den risiko du løber er at kommunen enten træffer afgørelse om at behandling ikke er nødvendig, eller at selvom kommunen vurderer at behandlingen er nødvendig vurderer de at det kan gøres billigere end det du har fået lavet ( i hvilket tilfælde du kun får det beløb som kommunen vurderer din skade kan repareres for).

Det er således kun et krav at du skal have ansøgt kommunen om støtte inden behandlingen påbegyndes, jf. aktivlovens § 88, og SM D-29-99.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat