Se enkelt indlæg
Gammel 12-05-2011, 19:40   #2
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Jeg TinaB.

Jeg får også cymbalta. Jeg er blevet sat ned i dosis (30mg), og så kombimeret med venlafacin. Jeg blev sat ned fordi jeg også havde rigtig mange bivirkninger, så mange at det forringede min livsstil en hel del. Nu vil jeg ikke tage modet fra dig, for samtiddig skal jeg sige at jeg har fået rigtig mange mediciner med forskéllig dosis, for at finde det helt rigtige til mig.
Min erfaring er at bivirkningerne dæmpes efter 6 uger til 2 mdr. De forsvinder ikke helt. Og det er de symptomer som du nævner. Jeg har utrolig meget koldsved, jeg vågner om natten fuldstændig våd, og må så op og skifte t-shirt. Også om dagen har jeg voldsomme svedture. Jeg har også utrolig meget hovedpine, en følelse af tungt hoved, nogen gange føles det helt migræne-agtig. Men det kan nu også komme efter en dum dag, eller hvis der er ting jeg tænker meget over. Kvalmen er der ind i mellem, men heldigvis ikke så tit. Der ud over er jeg en del svimmel. MEN for mig kan det være rigtig svært at skelne mellem om det er bivirkninger eller om det egentlig er depressionen der husere.
Jeg blev enig med min læge om at gå ned i cymbalta, fordi jeg trods alt havde det bedre med 30 mg og så øgede vi i venlafacin istedet. Vi har prøvet mange ting og denne kobination var bedst. Kan også se du får to slags. Det er i alt fald det der har hjulpet mig bedst.

Det var mine erfaringer.
Håber snart det *letter* lidt for dig. ♥♥♥
Hilsen Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat