Se enkelt indlæg
Gammel 25-10-2007, 00:41   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville også med det samme anke det afslag og begrunde det med at både læger og sagsbehandler anser det for belyst at der er behov for en ftp og samtidig vil jeg gøre opmærksom på at der i loven står

Citat:

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.


Du skal så yderlig skrive at du mener at du opfylder at det er dokumenteret at detpå grund af særlige forhold er helt åbenbart, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Og at du stiller dig uforstående over for deres krav om arbejdsprøvning da både jobcenter og læger samt andre indraget i sagen ikke mener at der er behov for yderlig tiltag , og slut så af med at bede om at få at vide hvordan de mener at en arbejdsprøvning kan afklare din sag bedre , end den er nu med alt det forliggende materiale ...
Du skal inden for 4 uger efter du har modtaget dit afslag have sendt din anke til kommunen , de har så fire uger til at revurdere din sag (her er nogen heldige og kan få deres førtidspension ) men ellers ryger den til beskæftigelseankenævnet ....


Nu er det ikke så meget du fortælle om din sag, derfor kan det være svært at sige noget, men umiddelbart ville jeg da også sige at det lyder mystisk at alle mener at det er veldokumentret at du skal have en førtidspension uden yderlig tiltag ....

men hvad står der nøjagtigt i dit afslag det er jo ikke nok at de bare skriver nej og at du skal i arbejdsprøvning der skal være noget mere, en grund til arbejdsprøvningen . hvad er det pensionsnævnet er usikker på .

Samtidig kunne det også være en god ting at vide om du har fået tilbudt at møde hos pensionstemaet inden din afgørelse træffes ?

MVH
Hejdien
  Besvar med citat