Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2011, 23:21   #23
bistir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
bistir er ny på vejen
Hej Curls og Tassi,

Tak for jeres svar.

Så vidt jeg har forstået så mister man retten til sygedagpenge i det øjeblik at kommunen udsætter afgørelse af forlængelse af sygedagpenge. Man falder jo for varighedsbegrænsningen og da de ikke i første omgang træffer afgørelse om forlængelse bortfalder ydelsen. Det er meget smart af dem.

Hvis kommunen så senere beslutter sig for at forlænge sygedagpengene får man med tilbagevirkende kraft. Men det betyder jo at man skal hele møllen igennem med kontanthjælpsansøgning og alt hvad det indebærer af kontroller mv.

I kontanthjælpsafdelingen finder de så i mellemtiden ud af at jeg er omfattet af revalideringsbestemmelserne. Det skete her i januar. Det må da, som jeg ser det, betyde at jeg har været berettiget til sygedagpenge hele tiden og derfor bør få det forlænget frem til start af revalidering i august.

Bemærk her at sygedagpengene blev stoppet i slutningen af september sidste år og jeg har ventet på den endelige afgørelse lige siden.

Revalideringen starter først til august, da den uddannelse jeg skal på først starter i august og en revalidering starter og slutter samtidig med uddannelsen. Så nu er spørgsmålet om det bliver kontanthjælp eller sygedagpenge frem til revalidering starter?

De er godt nok længe om at komme med den endelige afgørelse. Det pudsige er at da jeg afleverede brevet personligt på jobcenteret i dag kunne damen i skranken se at det var til en i sygedagpengeteamet. Hun slog mig op på computeren og sagde: "jamen du er jo ikke på sygedagpenge mere". "Nej", sagde jeg. "Det er jo det brevet handler om".

Mange hilsner
bistir
bistir er ikke logget ind   Besvar med citat