Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2011, 04:58   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Mulighederne for, at dem der har indbetalt efterløn kan få alle pengene tilbage er nok lig nul.

Mine tidl. udsagn om, at efterlønen ikke blev fuldt tilbagebetalt til dem, der havde indbetalt har jo fortilfælde. Ikukommende de tidl. sagsøgere omkr. den sociale pensionsfond, som går jeg opmærksom på denne artikel fra JP i går, hvor de netop sammenligner efterlønsfond og tidl. sociale pensionsfond:

"Pengene bør udbetales
Kirsten Ketscher mener, at pengene burde betales tilbage til pensionister. En gruppe ældre har ellers i 2004 tabt en sag i landsretten, hvor de forsøgte at få staten dømt for ulovlig ekspropriation. Men Kirsten Ketscher peger bl.a. på en dom fra Menneskerettighedsdomstolen fra 2006, som gav beskyttelse af skattefinansierede pensioner.

»Jeg mener stadig, at Den Sociale Pensionsfond er et eksempel på statens tvivlsomme forhold til beskyttelse af borgernes ejendomsret til de indbetalte midler,« siger Kirsten Ketscher.

Hun sammenligner pensionsfonden med diskussionen om efterlønnen.

»Jeg mener, at der i begge tilfælde er et indgreb i ejendomsretten at tage den sags rettigheder fra folk,« siger Kirsten Ketscher.

Finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) afviser kritikken og mener, at staten bruger fonden i tråd med dens oprindelige formål."

Min markering.

Link til hele artikel: http://epn.dk/okonomi2/dk/article233...ce?partner=pol
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat