Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2011, 22:52   #8
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
- Jeg må pointere, at jeg beskæftiger mig med arbejdsrelateret stress og ikke klynk eller folks manglende evne til at prioritere. De mennesker, jeg møder, er underlagt umulige arbejdsbetingelser, hvor arbejdet ikke kan udføres på kvalificeret vis.

De bliver stillet til ansvar for fejl og mangler, og man underminerer dem fagligt og personligt i en grad, så der er tale om ikke blot afprofessionalisering, men også om at mennesker mister følelsen af personlig og faglig værdi og integritet, siger Nadja Prætorius...
T. Skov kommenterer også S. Brinkmanns teori om stress = travlhed:

"Stress er ikke en sygdom. Stress er naturens måde at hjælpe til overlevelse. Ved stress udskilles hormoner og stoffer i organismen som sættes i “alarmtilstand”. Eksempelvist gnuer på sletten som ved at løverne er tæt på. Stress øger årvågenheden. Dyrene er i alarmtilstand, parat til flugt. Når løverne har snuppet en gnu bliver der atter fred og stresshormonerne nedbrydes. Alt er igen roligt.

Langvarig permanent stress er til gengæld skadelig og misforhold mellem evner og krav kan ... føre til en permanent stresstilstand. Om man bliver syg afhænger af den enkeltes sårbarhed.

En kort betragtning vedr. arbejdsmiljø.
Mange arbejdspladser har et hakkeordenssystem der i bund og grund er uhensigtsmæssigt. Før i tiden var ansvaret ikke uddelegeret. Derfor ingen stress. Nu uddelegeres ansvar, men hakkeordenen bevares og på mange niveauer. Mange føler stress.

Er påvirkningen kraftig og langvarig nok bliver man syg.

Der vil vise sig symptomer undervejs. Disse bør man nok reagere på og søge hjælp..."

http://www.information.dk/257348

Sidst redigeret af Katharina; 26-01-2011 kl. 22:59.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat