Se enkelt indlæg
Gammel 26-11-2010, 11:28   #109
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Egentlig er min oplevelse, at kommunen har meget svært ved at forholde sig til en diagnose, som en personlighedsforstyrrelse, fordi det er en så "defus" diagnose
Der har jeg sikkert været heldig med min kommune. De har faktisk gået meget på, at det er mine personlighedsforstyrrelser, der ligger til grund for godkendelse af min ftp. Altså at det er derfor, at jeg ingen arbejdsevne har.

Det her er sakset fra lægeskønnet, men det står mange steder i mine papirer, og alle har lyttet rigtig meget til kommunens psykolog, der har testet mig og skrevet konklusion på det. Det er nok hende jeg kan takke for, at jeg har fået min ftp igennem sådan rimelig "nemt".

"Psykolog AS (kommunens egen psyk.) har i 2008 foretaget en psykologisk undersøgelse af G (mig). Personlighedstesten viste svær personlighedsforstyrrelse i dimensionerne skizoid, ængstelig-undvigende, depressiv samt masochistiske. G scorede moderat forhøjet i dimensionerne dependent og passiv aggressiv.

Der er forsøgt psykologsamtaler via psykolog HW, som samlet kunne konkludere, at G ikke vil profitere af et længerevarende psykologisk behandlingsforløb på grund af massiv selvbeskyttelse via forsvarsmekanismer, der hindrer terapeutisk bearbejdning. HW skønner, at det ikke vil være muligt for G at være i stand til at indgå på arbejdsmarkedet på almindelige vilkår.

G har været i kontakt med Psykiatrisk Center, som behandler hende med antidepressiv medicin. Psykiater vurderer, at den medikamentelle og terapeutiske indsats ikke kan bibringe en varig og massiv bedring, der vil gøre G i stand til at fungere på arbejdsmarkedet.

Der er foretaget arbejdsprøvning i CAK. Ved slutningen af afklaringsforløbet har G ingen effektiv arbejdstid, da hun udelukkende magter at møde op og skrive i sin dagbog.

Samlet vurderes G`s arbejdsevne nedsat i en sådan grad at der ikke er mulighed for at hun på arbejdsmarkedet kan opnå selvforsørgelse, hverken via støtte eller ustøttet beskæftigelse.

Der er tale om en svær personlighedsforstyrrelse af vedvarende art, psykolog skønner at personlighedsforstyrrelsen er af en sådan karakter, at der frarådes yderligere belastning i forhold til en arbejdsmarkedstilknytning, da der er risiko for psykisk sammenbrud ved fortsat belastning.

G besidder ikke indre struktur til at bearbejde og håndtere udefrakommende krav. Der foreligger ingen behandlingsmuligheder gennem psykologsamtaler. "
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat