Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2010, 20:46   #60
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære WTD,

Det er helt ok med en syge dag eller to, det har man jo også på det ordinære arbejdsmarked. Du skal blot forsøge at komme så meget du kan medens du er i arbejdsprøvning, så de ikke kassere den eller forlænger den for meget pga. fravær, men det ved du sikkert godt og der er du jo slet ikke.

Du kan jo bruge din tid til at tænke lidt over hvordan din uge arbejdsmæssigt og privat kunne se ud hvis den kunne laves bedre !!? Måske er det ikke altid dig der skal bringe og hente jeres søn, hvis det er det du gør ? Det kunne være det var bedre at din mand hentede ham når han havde fri så du fik lidt mere tid til dig selv ?

Endvidere er det en god idé at planlægge hvornår man handler og hvem der gør det. Det er også hårdt. I det almindelige liv ser man ikke disse "byrder", man tager dem bare på sig og når man så har "tidligt" fri som i en arbejdsprøvning, jamen så kan man jo ligeså godt klare det hele, men det bliver altså bare for hårdt i længden. Du skal jo ikke bare kunne klare en arbejdsprøvning, du skal også kunne være i et tilsvarende job og privat liv bagefter !!

Og WTD, husk det vi er allerbedst til med vor psyke, det er at bebrejde os selv alt det vi ikke når, kan klare eller får gjort. Du er sikkert fyldt med dårlig samvittighed i dag over at være blevet hjemme, men det er der ikke noget at gøre ved. Brug dagen til at få slappet lidt af og klap dig selv på skulderen over at du tog en sygedag, det kan du være sikker på at din krop og sjæl takker dig for i sidste ende.

God bedring.

Kh. EE
vedr. aflevering/afhentning af min søn, så aflevere hans far ham pt. og jeg henter - hvis han også skulle hente, vil min søn få for lange dage .. men omvendt, så burde det vel ikke være nødvendigt set ud fra arbejdsmæssigt/nedsat arbejdsevne - altså man skal jo også fungere som mor, når det nu er det, at man er

Du har helt ret i at jeg går og bebrejder mig selv, har dårlig samvittighed - og det giver "konfliktskyhed", som så gør at jeg ikke har lyst til at skulle på arb imorgen .. ond cirkel egentlig


Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Kan du læse tanker?
Du har fuldstændig beskrevet, hvordan jeg er....
Ditto

Citat:
Oprindeligt indsendt af Damper Se meddelelser
Hej Whattodo

Ja du skal skrive alt hvad du ikke magter som er ganske almindelige gøremål i din hverdag.
Tænk på din barndom, hvordan så den ud? hvad foretog dine forældrer sig efter endt arbejdsdag?
Se på om du har overskud til interesser, bare det at læse en bog, se en film, eller lave noget sammen med dit/dine barn/børn! hvad gør det ved dig?

Pas endelig på med at du ikke skubber alt det huslige frem til weeekenden.
Den er helliget samvær og hygge med familien og opladning af batterierne til den kommende uge, altså ikke et martonløb med afvikling af alle de gøremål som man ikke havde overskud til grundet udbrændthed.
Vær ærlig over for dig og dine næremeste, du skal have overskud til overs til dit privtliv. Hvad er du værd som mor/kone/samlever/kvinde som mest af alt kan sammenlignes med en slatten karklud.
Vær bevidst om dit ansvar som forældrer med det overskud som kræves.

Hilsen Damper
Overskud til interesser, nope, læse en bog har jeg slet ikke ro nok i hovedet til, se en film, kan jeg nogle gange koncentere mig om, andre gange har jeg ikke roen .. at lave noget med mit barn, det SKAL jeg, det er ikke altid af overskud, men fordi jeg skal .. og det gør mig bestemt ikke til et glad, tilfreds menneske

det med at skubbe alt til weekenden, det er netop det jeg gør, for der er der jo ingen der forlanger noget af mig (ud over min familie) .. og så går jeg og irritere mig over det der .. og vasketøjet når ikke at tørre, så det skal ligges sammen i hverdagen.. og det kommer bare ikke videre, før der er weekend igen

Det er noget nær mit "stolteste" område, det at jeg skal være mor, så på sin vis meget godt at jeg er mor, for det er det der kan få mig til at bremse op, for min søns skyld
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat