Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2010, 12:15   #58
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det er så utroligt mange kræfter vi bruger på at "tæske" os selv. Jeg får kontant afregning i form af spændinger og smerter i min krop når jeg fx. ikke bare kan være der for mine børn og bare være deres mor. Tænk sig at man nærmest "kvæler" sig selv på den måde.

Det er utroligt hårdt at komme ud af den cirkel, også det at acceptere at man egentlig har det bedst når man er alene, for det har jeg. Men så bliver man deprimeret fordi man også savner. Det er jo en skrue uden ende nogle gange.

Man bliver nødt til at træne sig selv i at være glad for den man er og det man gør. Jeg kan jo mærke at jeg elsker mine børn når de er ved mig og er glad for at det er så ofte som det er. Så må jeg så acceptere at jeg bombes af smerter og spændinger når jeg har dem overnattende, det er der ikke noget at gøre ved, det må være en form for belastning der er hård ved mig, men det er bare så utroligt svært at acceptere og det koster sikkert også psykisk!!

Min arbejdsprøvning, som jeg stod igennem i 6 mdr. kostede mig rigtigt hårdt og det var min egen skyld. Jeg havde kun en sygedag og det var 2 sidste dag hvor jeg fik influenza, som jeg ellers nærmest aldrig får (7, 9, 13). Efter endt arb. prøvning røg jeg så 4 dage på psyk skadestue med tvangstanker og deslige. Jeg troede jo at det var normalt at jeg skulle ligge et par timer på sofaen i forpint smerte, når jeg kom hjem efter 1 - 2 timer arb. Når jeg så havde mine unger, som dengang var hos mig hver anden uge, så var det jo endnu værre, men jeg skulle jo klare det, jeg kunne jo godt lide at arbejde.

Nu har jeg efterhånden accepteret at jeg ikke skal arbejde, for jeg kan slet ikke styre mit "over jeg" i hvad jeg bør, skal og må kunne gøre. Man burde sætte et niveau for arb. prøvning alt efter smerte skala - således at er man stærkt smerte plaget er 1 - 2 timers arb. dagligt max og bør inde holde 2 - 4 pauser. Altså noget mere fokus på skåne behov i forhold til ens sygdom gerne i samarbejde med lægerne. Det er nok hulens svært også fordi at vi der er i arb. prøvning, skal være meget mere opmærksomme på vores "ve og vel.

Ja det var så lige en remse fra mig.

Tænk sig at man kender teorien så godt, men har svært ved at forstå den i forhold til sig selv.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-11-2010 kl. 12:17.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat