Se enkelt indlæg
Gammel 31-10-2010, 10:31   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
pif, du skriver :
Citat:
Kommer man fra en deltidsstilling, er vurderingen i forhold en fleksjob ansøgning, ikke i forhold til hvorfor man har arbejdet deltid.
Men i forhold til om man har behov for at få yderligere reduktion i arbejdet.
Citat:
Det er klokkeklart at lovgivningen siger at du ikke kan få flex til en stilling på 20 timer, hvor det har været tilstrækkeligt forsørgelsesgrundlag.
(jeg synes ikke det er ok, at lovgivningen siger sådan, men det gør den altså bare aligevel)
Hvis du har behov for at gå yderligere ned i tid, kan du søge fleksjob, og så får din arbejdsgiver refunderet svarende til de 20 timer du kom fra, hvis du bliver godkendt !
Det er IKKE korrekt !!!
På : http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf

kan du på side 9 og 10 læse :

Kommunen har pligt til at give et tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre en af følgende undtagelser opfyldes: ......................................

Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse,

kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, personen har været beskæftiget i deltidsjobbet.

Dette gælder dog ikke, hvis personen

gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere,

at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.


Sivtop har jo skrevet :
Citat:
Jeg har en 20 timers stilling hvr jeg kan blive som fleks'er. Min læge har skrevet en attest til sagsbehandler hvori han gør klart at jeg har arbejdet 20 timer i tre år pga. helbredsmæssige problemer.
Ovenstående kan sammenfattet give Sivtop mulighed for at få et fleksjob på fuld tid !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat