Se enkelt indlæg
Gammel 22-10-2010, 16:01   #13
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej LUM

Tak for svar!

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg har faktisk en alternativ mulighed der ligner, problemet er så bare at trygheden er pist, jeg kender ikke arbejdsgiver, og dog vil lige der være en mulighed fordi jeg kender en af de ansatte, og det alene plejer i andre sammenhænge at være nok, og hvid det funger så funger det, hvis ikke nåre ja så har jeg ski da i det mindste prøvet
Ja - søg og du skal finde - og tag et skridt ad gangen - når førsteønske ikke er muligt - følg op på næste ønske - med hensyn til arbejdsprøvningsjob/fleksjobønske osv

BTW: Hvis direkte vej mod fleks - mod forventning - synes for hård - skal praktiserende læge og speciallæge følge op på lægefaglige vurderinger af ADHD/udsathed for stress - i forhold til det givne arbejdsmarked - som bliver mere og mere hårdt og krævende menneskeligt/helbredsmæssigt.

Hvis galt skal være, kan tilkendelse af ftp - efter evt. ny lægefaglig og socialfaglig afklaring af din sag - godt være en skånsom vej til fleks, som du ønsker - tænker jeg.

I pensionspjece med orientering til nye førtidspensionister står om mulighed for at gøre førtidspension hvilende - hvis man senere finder ønskefleksjob.

Så hvis vej til ftp synes lettere end vej til fleks - er ftp-vej måske en mulig og skånsom vej til fleks.

Venlig hilsen
Katharina

Jeg vedlægger et link til en tråd her på K10 med retningsgivende information om, hvad der skal til for at opnå ftp, m.h.t. både lægefaglig og socialfaglig dokumentation (med mulighed for senere med ro at finde ønske fleksjob):

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125237

Sidst redigeret af Katharina; 22-10-2010 kl. 16:22.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat