Se enkelt indlæg
Gammel 10-09-2010, 11:15   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser

Jeg har bare et par spørgsmål vedr. kt-hjælp fordi jeg har hørt så meget om at man bliver trukket i kt-hjælp efter et halvt år, og man får jo ikke meget i forvejen på kt-hjælp.

1. Må de trække en i kt-hjælp hvis man er sygmeldt?
2. Må de trække hvis man er i arbejdsprøvning/aktivering, og får man ekstra ydelse hvis man er i aktivering?
3. Er der en grænse for hvor meget de må trække en hvis nu man havner i systemet i flere år?
Det må være kontanthjælpsloftet du tænker på.
Jeg er ikke inde i beløbene, men prøv at søge på det, både herinde og ved hjælp af Google.

Det handler om, at du, som kh-modtager ikke må få udbetalt over et vist beløb i alt.
Men som sagt er jeg ikke helt inde i de ting.

Hvis du er aktiveret har du ret til aktiveringsydelse, medmindre reglerne er ændret.
Hvis du er i arbejdsprøvning har du ikke ret til aktiveringsydelse, begrundet i, at du har pligt til at medvirke i afklaringen af din situation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat