Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2010, 20:15   #8
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 17
Falkes er ny på vejen
Buster - det kan du selvfølgelig have ret i, men derfor er der vel ingen grund til føje spot til skade ... ;-)

Kan godt se at det kan være praktisk, men så må der gælde nogle regler om at begge parter for udleveret optagelserne og at man fra kommunens side har pligt til at slette/kassere optagelsen, så snart man har bogført.

Synes alligevel der er ret stor forskel på om noget er skrevet eller optaget, da en optagelse kan spores direkte til indehaveren af stemmen via teknologi, hvor i mod man i det mindste kan gøre indsigelser mod det nedskrevne, hvis noget er skrevet forkert eller er blevet misforstået.
(det vil man jo ikke kunne hvis det er skrevet ned direkte fra båndoptageren, men problemet er så her, at jeg mener at man kan komme til at sige noget vrøvl, fordi man er nervøs eller man kan komme til at sige noget der er forkert og ikke have mulighed for at rette det - for de har det jo på bånd og vil måske derfor ikke godtage at man "ændrer forklaring" selvom det man måske har fået sagt, er blevet misforstået eller at man decideret har fået sagt det forkert)

Jeg synes bare det er en dårlig ide og jeg håber ikke at det nogensinde bliver indført som alm. praksis da jeg er sikker på at det kan gøre mere skade end gavn, desværre. Jeg stoler ingenlunde på at det er sikkert at betro myndigheder/kommunalarbejdere så personfølsomt materiale, som jeg synes at en optagelse er. Jeg ved selv hvor meget jeg fumler rundt i det, pga nervøsitet/angst, hvis jeg overhovedet får sagt noget. Tror jeg ville klappe fuldkommen i, hvis der stod en båndoptager og optog samtalen
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat