Se enkelt indlæg
Gammel 02-08-2010, 18:38   #11
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 15
LeneGo er ny på vejen
Det er mit indtryk at mange sagsbehandlere selv foretrækker at komme med løsningsforslaget. Altså at du ikke siger "jeg skal have et Fleksjob", men at du belyser din situation, så de selv får idéen... Men de kan godt være noget fat-svage. Det skal de jo til en vis grænse også være.

I hvert fald skal der jo være noget dokumentation for at du ikke bare vil være ½-tids hjemmegående. Den laver man i resurseprofilen, som det ikke lyder som om der er lavet? Første step er at de tager dig seriøs nok til at lave den.

Du skal sandsynligvis arbejdsafprøves. Hvis du er heldig kan dette muligvis ske på den nuværende arbejdsplads, med at optrappe timer der, og se hvad du kan holde til. Eller nedtrappe. Men det kan også være det skal være i et andet erhverv

Jeg kender ikke reglerne for hvornår man SKAL være deltids-fleks, men jeg tror du skal sætte dig ind i dem, for ikke at ende med den samme løn som nu. Det er noget med at hvis man har valgt deltid indtil nu pga sygdom, kan man få alm fleks, men hvis man har gjort det for kun at have ½ tid får man ½ løn som fleks'er (og ½ tid af hvad man kan holde til). Men det skal jo ikke kollidere med A-kassen.

Nej, rigtigt set: man får intet for at prøve at hjælpe sig selv!

Men du får lige et , det ved jeg du trænger til.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat