Emner: Sygedagpenge
Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2010, 14:57   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gullash Se meddelelser
Hej alle

Har lige brug for lidt hjælp.

Min mand er kommet til skade med knæet den 21/5-2010 og har derfor gået sygemeldt siden. Havde en itd på sygehuset den 21/6-2010 som de dog aflyste da de ingen læge havde. og Vi derfor kontaktede egen læge som kontaktede sygehuset. og han så fik en tid igår den 23/6-2010 da han ankommer får han at vide at lægen desværre ikke kan undersøge ham fordi han ikke har hans journal???? og bliver sendt hjem igen med besked om at lægen ringer til ham idag. for at forælle havd de gør og ikke gør. Imellemtiden har han ikke fået udbetalt sine sygedagpenge fordi de mangler dokumentation for hvad sygehus vil gøre og ikke gøre. spørgsmålet er så er kommunen i deres gode ret til bare at tilbageholde dem uden han selv for besked om dette. ? der er jo ikke nogen der kan sige noget om hvad planerne for behandlingen er. håber i kan hjælpe for er vidst kørt lidt fast i hvem jeg skal kontakte.
Man bør straks klage over tilbageholdelsen af sygedagpenge, da man har ret til partshøring, inden de bare stopper sygedagpengene. Kontakt lægen og denne har bare at sørge for at dokumentationen er til stede.
Har man ikke fået det skriftligt, at de tilbageholder sygedagpengene, så ring/skriv og klag over det og henvis til forvaltningsloven § 23, at man har ret til en skriftlig afgørelse, hvis de mundtligt har afgjort, at de vil tilbageholde pengene. De skal begrunde det.

Håber I får det løst snart. Det er din mand, som selv er part i denne sag, så han skal kontakte lægen og sagsbehandleren om, hvad der sker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat