Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2010, 23:14   #4
FSP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
FSP er ny på vejen
Kære Curls og Kathleen

Tak for jeres svar.

Til Curls
I forbindelse med min fyring blev der indgået en fratrædelsesaftale hvor igennem jeg fik den erstatning man kunne forvente hvis det var kommet til en sag i retten og jeg ville gerne væk derfra så det var OK. Aftalen kom på bordet da jeg begyndte at snakke om en sag, så man kan vel også kalde det et frivilligt forlig fra virksomhedens side.

Jeg har senere erfaret at både chefen for min afdeling og HR chefen begge forlod virksomheden kort efter jeg blev fyret. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har da tænkt mit.

Du er heldig med din arbejdsplads og det er jo dejligt. Jeg ville ønske at jeg havde været lige så heldig, men der er desværre mange fordomme omkring hørehandicap, mange tror at når man har fået et høreapparat så høre man lige så godt som en normalt hørende.

Til Katheleen
Jeg er helt enig med dig. Jeg syntes heller ikke at det er mig der er problemet, men arbejdsgiveren. Med den rette holdning og lidt velvilje er der masser som jeg kan lave på langt de fleste arbejdspladser. Jeg er teknisk uddannet og har det meste af tiden været ansat i mekanisk konstruktion eller i IT.

At skifte spor har jeg såmænd også overvejet, men jeg har vanskeligt ved at se hvad det skulle være. Selv en gadefejer modtager i dag sine opgaver via en mobiltelefon eller radio og jeg kan ikke bruge nogle af disse teknologier. Jeg har afprøvet alt inden for høretekniske hjælpemidler, men mit hørertab er vanskeligt at kompensere for, samtidig lider jeg af en meget kraftig tinnitus.

Jeg har som sagt haft høreapparat i mere end 12 år, og tro mig, det har været 12 år i *******s forgård. Jeg har arbejdet sammen med en der har sagt til mig, "jeg er helt forpustet efter en dag sammen med dig", der er flere der har sagt "så skru dog op for de høreapparater". Jeg er blevet kaldt for "narrøv" fordi han måtte gentage en besked 3 gange. Sådan nogle reaktioner varmer, desværre bare på den forkerte måde. Andre kolleger har da heldigvis været uhyre hjælpsomme, ja en enkelt har endda, i sin iver efter at være hjælpsom, talt så højt at det var helt pinligt.

Når man i 12 år har følt at man ikke har slået til, så nærmer man sig en fornemmelse af at være udbrændt. Den terror som regering for tiden udsætter både arbejdsløse, førtidspensionister, efterlønsmodtagere og mange andre for, hjælper heller ikke, men det er en anden snak.

Men det jeg egentlig gerne ville frem til her, var den rigtige måde at søge denne førtidspension på, og samtidig være sikker på at der er et økonomisk grundlag.

Myndighederne gør jo i dag hvad de kan for at trække det økonomiske grundlag væk under folk, og det kalder man velfærd!

Mange hilsner
FSP

Sidst redigeret af FSP; 03-06-2010 kl. 01:37.
FSP er ikke logget ind   Besvar med citat