Se enkelt indlæg
Gammel 01-06-2010, 10:59   #1
Kristian1970
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kristian1970 er ny på vejen
afklaring i pensionsteam? arbejdsevne vurdering?

hej alle, jeg har fået denne gode side anbefalet.

jeg er en mand på 40 år, har nogle fysiske lideleser og også depression og angst, der gør at jeg ikke kan arbejde, selvom jeg har forsøgt mange gange gennem årene.
min psykiater vurderede at alle behandlings muligheder er udtømt, og at min sygdom er stationær.

for to måneder siden kom min psykiaters lægeerklærring til kommunes lægekonsulent,og denne konsulent vurderer efter 2 dage at jeg ikke sku i arb.prøvning grundet mit helbred.
sagsbehandler spurgte så om jeg ville søge førtidspension, og jeg svarede ja.
de har ikke spurgt om det sku være efter den ene eller anden paragraf.

derefter sendes min sag hurtigt videre til noget de kaldte pensionsteam for at blive "afklaret". der hatr den så ligget i næsten 6 uger og jeg har ikke hørt noget.

nu er mit spørgsmål så:
når nu min sag er blevet sendt videre til pensionsteam, er det så et godt tegn, eller kan jeg ligeså vel forvente, at jeg ikke får pension?

jeg fik at vide, at pensionsteamet skulle lave en arbejdsevne vurdering af mig, er dette noget der kan trække ud og ud i det uendlige, eller hvordan?

hhvilken nogle punkter er der under en arbejdsevne vurdering, som jeg kan forberede mig på? har nemlig fået at vide at jeg skulle til en samtale i april (selv om detr jo så ikke blev til noget!), og er ret nervøs.
Kristian1970 er ikke logget ind   Besvar med citat