Se enkelt indlæg
Gammel 17-08-2007, 15:05   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow 15.000 kr. for at komme på arbejde

15.000 kr. for at komme på arbejde

17. aug. 2007 København DR Nyheder

Handicappede kan have en svær vej til arbejde.

Og for 43-årige Lisbeth Hansen fra Sundby på Amager ser den vej ud til at blive endnu sværere.

Hun har rygmarvsbrok og er bundet til en kørestol. Derfor er hun afhængig af Københavns Kommunes handicapkørsel - en ordning der i tyve år har sørget for, at hun kunne passe sit arbejde på Østerbro.

Men nu er Lisbeth Hansens job i fare. For på trods af de mange skåltaler om, at handicappede skal kunne arbejde, så vil Københavns Kommune ikke længere betale for hendes kørsel til arbejde - kun kørsel i fritiden.

Det betyder, at Lisbeth Hansen i fremtiden kommer til at betale 15.000 kr. om måneden i taxaregning for at komme på arbejde.

- Det er faktisk mit liv, og jeg er utrolig glad for det", siger Lisbeth Hansen. Så glad, at hun i sidste ende er villig til at betale sin løn for det.


Ifølge socialborgmester Mikkel Warming (Enh.) kan det i sidste ende blive konsekvensen, hvis ikke han får flere penge:

- Det er en meget kedelig historie. Men jeg vil understrege, at hvis der ikke kommer flere midler til handicapområdet, medfører det ganske betydelige forringelser for de handicappede i København, siger Mikkel Warming.


Ingen ord ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat