K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mor jordet af systemet HJÆLP (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8507)

Kims 07-05-2009 19:39

Mor jordet af systemet HJÆLP
 
Hej Alle sammen

En lang historie kort....

Jeg har igennem en periode været bisidder ved en ven som er i afklaringeforløb, nu mener kommunen at hun har brug for psykologhjælp.
MEN de vil ikke betale.Kommunen vil have at hun skal gå ned i sin bank, for at spørge om hun kan låne pengende til psykolohjælp....SÅ vil Kommunen have et kontoudtog fra hendes bank for de sidste 2 mdr. for at se om hun bruger de penge hun har tilbage, FORKERT. Hvis hun gør det skal hun selv betale.

Når alle faste udgifter er betalt har hun Kr. 1800 ,- :mad: tilbage til mad, tøj medicin.

Hun er enlig mor med 2 børn, på 4 og 11.

KAN MAN BRUGE SINE PENGE FORKERT, NÅR MAN IKKE HAR MERE END 1800 KR. TILBAGE?

Kan kommunen gøre det??:o

Morgause 07-05-2009 20:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kims (Send 59674)
Hej Alle sammen

En lang historie kort....

Jeg har igennem en periode været bisidder ved en ven som er i afklaringeforløb, nu mener kommunen at hun har brug for psykologhjælp.
MEN de vil ikke betale.Kommunen vil have at hun skal gå ned i sin bank, for at spørge om hun kan låne pengende til psykolohjælp....SÅ vil Kommunen have et kontoudtog fra hendes bank for de sidste 2 mdr. for at se om hun bruger de penge hun har tilbage, FORKERT. Hvis hun gør det skal hun selv betale.

Når alle faste udgifter er betalt har hun Kr. 1800 ,- :mad: tilbage til mad, tøj medicin.

Hun er enlig mor med 2 børn, på 4 og 11.

KAN MAN BRUGE SINE PENGE FORKERT, NÅR MAN IKKE HAR MERE END 1800 KR. TILBAGE?

Kan kommunen gøre det??:o

Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig, er lovligt. Der er ingen ved deres fulde fem, der vil mene, det der er i orden.

Stella 07-05-2009 20:10

hmmmmmmm...

Citat:

nu mener kommunen at hun har brug for psykologhjælp.
MEN de vil ikke betale.
jamen så kan de overhovedet ikke forlange noget.

...det lyder som en dårlig drøm...

Citat:

Kommunen vil have at hun skal gå ned i sin bank, for at spørge om hun kan låne pengende til psykolohjælp....SÅ vil Kommunen have et kontoudtog fra hendes bank for de sidste 2 mdr. for at se om hun bruger de penge hun har tilbage,
Hvis jeg var jer ville jeg klage til borgmester og beskæftigelses ankenævn og gerne politikerne i diverse partier og ombudsmanden...lad dem vide hvad i oplever...

En kommune kan ikke forlange at en borger skal låne penge i banken ej heller kontoudtog for de er personlige.

Hvis kommunen forlanger en psykolog må de betale for det da det er dem der vil have det ligesom med læge erklæringer og undersøgelser de forlanger ...tænk hvis borgerne skulle betale for alle de læge erklæringer kommunen forlanger.

Citat:

KAN MAN BRUGE SINE PENGE FORKERT, NÅR MAN IKKE HAR MERE END 1800 KR. TILBAGE?
som jeg siger så har den kommune mistet tråden KIMS...

HVIS KOMMUNEN VIL HAVE HENDE TIL PSYKOLOG SÅ MÅ DE TILBYDE HENDE DET OG IKKE FORLANGE AT HUN SKAL LÅNE PENGE TIL DET ...

Ellers kan hun gå til sin egen læge og bede om en henvisning til en psykolog for så er det vist gratis i ca 9 behandlinger...

Kims 07-05-2009 20:40

Tak Stella

Du kan det der.:p

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stella (Send 59676)
hmmmmmmm...



jamen så kan de overhovedet ikke forlange noget.

...det lyder som en dårlig drøm...



Hvis jeg var jer ville jeg klage til borgmester og beskæftigelses ankenævn og gerne politikerne i diverse partier og ombudsmanden...lad dem vide hvad i oplever...

En kommune kan ikke forlange at en borger skal låne penge i banken ej heller kontoudtog for de er personlige.

Hvis kommunen forlanger en psykolog må de betale for det da det er dem der vil have det ligesom med læge erklæringer og undersøgelser de forlanger ...tænk hvis borgerne skulle betale for alle de læge erklæringer kommunen forlanger.



som jeg siger så har den kommune mistet tråden KIMS...

HVIS KOMMUNEN VIL HAVE HENDE TIL PSYKOLOG SÅ MÅ DE TILBYDE HENDE DET OG IKKE FORLANGE AT HUN SKAL LÅNE PENGE TIL DET ...

Ellers kan hun gå til sin egen læge og bede om en henvisning til en psykolog for så er det vist gratis i ca 9 behandlinger...


Trold 07-05-2009 20:57

Hvis i beder om at få det på skrift, så kan det være, at det falder til jorden helt af sig selv.:mad:

Kims 07-05-2009 21:08

Er der nogle der kenner noglet lovstof, jeg kan bruge ved næste møde???

Kims 07-05-2009 21:08

Hun Har fået det på skrift.

helle4 07-05-2009 21:19

Lidt uden for spørgsmålet måske.. men da min mand var syg ( cancer) fik jeg bevilliget psykologhjælp..som enkeltydelse, idet jeg var på kontanthjælp, og han fik pension ( selvfølgelig kun fordi han var terminal/ døende).

Efter hans død, fik jeg stadig bevilliget psyko. men skulle selvfølgelig bevise! at jeg ikke havde råd til egenbetalingen.:mad:

Hvis Kommunen forlanger du skal til psykolog, må De betale:cool:


Dejlige system Danmark:mad: :kram: helle

frida 07-05-2009 21:25

jeg kan ikke finde den lov der siger at det er kommunen der skal betale når de fx ønsker lægeerklæringer osv. Det må jo også gælde når det er en psykolog de mener man har behov for.

Her er et link der beskriver fremgangsmåde fra kommunens side
Håber det kan bruges.

http://silkeborg.csl.dk/afklaringsfo...giskvurdering/

mvh Frida

hjernet 07-05-2009 21:55

Hvad fejler hun ?


Kommunen SKAL betale, hvis de kræver en psyk.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension