K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Betaling af mentor? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=33694)

joey 14-04-2016 11:27

Betaling af mentor?
 
Min veninde er sygemeldt og i praktik på en virksomhed. Virksomheden eller nok nærmere kommunen har uddannet en alm ansat og ejeren som mentor. Så nu fungere ejeren som mentor for min veninde. Men der bliver ikke holdt nogen møder!!! Til en samtale med ejeren af virksomheden, og sagsbehandleren, finder min veninde så ud af denne mentor aftale. Nu er vi så meget nysgerrige på HVOR mange penge virksomhedens ejer og evt ansatte får for det job. Nogen der ved det??? Min veninde er på kontanthjælp under praktikken pga sygdom.

stampe 14-04-2016 13:51

Hvad kommunen og firmaet har aftalt, kan man jo kun gisne om men ikke rigtig bruge til noget.

Godt din venindes kommune tager hånd om din veninde og firmaet bakker op.

Al held og lykke.

joey 14-04-2016 14:05

Det er jo netop det de ikke gør.... hun får ingen mentor-samtaler. Så kommunen tror jo at hun får disse samtaler og støtte, men det gør hun ikke....

Pip 14-04-2016 14:07

En mentors funktion kan være mange ting efter behov.. en af dem er instruktion i arbejdsopgaver f.eks.

Så det er sjældent samtaler.

Da jeg var i arbejdsprøvning var min mentors opgave at hjælpe mig med at sige fra når belastningen blev for stor.

Det er normalt at en arbejdsgiver kompenseres for den ekstra tid det tager at sætte en der skal afprøves ind i opgaverne. Det kan også være en mentors opgave at sætte sig lidt ind i evt. skånebehov, samt være obs på disse.

Tænker hun skal se på hvilken form for mentorstøtte kommunen har tildelt, og evt tale med kommunen om hvilket behov hun har brug for at en mentor skal støtte hende i..

MistyMiss 14-04-2016 14:14

Har hun snakket med kommunen om hvad mentors opgaver er?
For hvis kommunen betaler penge for en opgave der ikke bliver udført, kan kommunen nok have noget interesse i at vide dette.

gisne 14-04-2016 15:03

Da jeg arbejdede var jeg selv mentor for en i arbejdsprøvning.

Der var aldrig møder/samtaler, men jeg blev betalt for at forklare hvorfor vi arbejdede som vi gjorde, forklare baggrund og teori - så den jeg var mentor for bedre forstod hvorfor vi på arbejdspladsen handlede som vi gjorde og hun bedre var rustet til selv at kunne agere selvstændigt i opgaverne.

Det var som sådan ikke noget som tog megen ekstra tid - men opmærksomhed og refleksion over hvorfor vi arbejde som vi gjorde. Så det var svært at sætte timer på, hvorfor jobcenteret vurdere det til et bestemt timeantal som jeg blev betalt for som ekstraopgave.

Hende der var i arbejdsprøvning var meget glad for det og fik meget større forståelse og selvtillid efterhånden som hun fik denne viden og kunne mere og mere selvstændigt, men at skulle gøre tiden op ville være umuligt.

jjsonn 14-04-2016 15:26

jeg havde en gang en mentor, det var nogle få timer til at sætte mig ind i arbejdet, kommunen betalte hendes timeløn for de timer hun hjalp mig, det var vel ok

Vovse 14-04-2016 22:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 341116)
Tænker hun skal se på hvilken form for mentorstøtte kommunen har tildelt, og evt tale med kommunen om hvilket behov hun har brug for at en mentor skal støtte hende i..

Måske vil det fremgå af en aktindsigt.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension