K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Førtidspension og Realkreditlån ?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26253)

Larsbc 08-03-2013 18:23

Førtidspension og Realkreditlån ??
 
Hej Alle.

God tråd her, følger meget med og tager til mig af gode råd og vejledning.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af jer kyndige kan være behjælpelig med ;
? Min gode ven er blevet tilkendt førtidspension pr. 10-12-2011. Han har i banken fået at vide at denne førtidspension. gør at han ikke i i forhold med hans kone, har nogen indflydelse på realkreditlånet, herunder evt. omkonvertering, optagelse af nyt lån i friværdi m.v. Ikke at de har nogen friværdi, men han er oplyst således. Er man frataget sine rettigheder i forbindelse med lån optaget før førtidspension er en realitet, eller er banken i skoven med deres rådgivning.

Håber på at kunne hjælpe og søger derfor råd hos ligestillede. Er selv fleksjobber.

MVH.

Lars

jomfruen 08-03-2013 19:05

Det passer simpelthen ikke han har ligeså meget at sige som før, fordi man får fp bliver man jo ikke umyndiggjort...sikke da en gang ævl de siger i den bank:o

Det kan være det bliver sværere at få et helt nyt lån eller låne i friværdien hvis deres samlede indtægt er gået ned så banken vurderer di ikke kan betale en højere husleje men det er jo en anden snak.

bumblebee 08-03-2013 20:06

Vi har aldrig haft problemer med hverken bank eller realkreditinstitut selvom jeg er ftp'er :D

tm1978 08-03-2013 20:47

Nej jeg har altså heller ikke hørt det skulle være et problem...

KBR 08-03-2013 22:39

Nej, overhovedet ikke. Tværtimod har min bank forhåndsgodkendt mig til et reslkreditlån EFTER jeg fik min pensionsbevilling - påtænker at flytte fra udkants DK nærmere "city" :)

NPH 09-03-2013 14:39

førtidspension og realkredit
 
Hej
Tror din ven skulle overveje at skifte bank

Hilsen
NPH

stampe 09-03-2013 14:51

Foreslå vedkommende om at få reglerne på skrift, så der ikke er misforståelser.

NPH 09-03-2013 23:15

førtidspension og realkredit
 
Hej
Har været på fp i mere end 25. År

I den tid har vi handlet hus flere gange, og omlagt adskillige realkredit lån

Har også skiftet bank et par gange

Det har aldrig været et problem at jeg var på førtidspension

Hilsen
NPH

popiae 10-03-2013 10:09

Jeg har ejerbolig som enlig førtidspensionist, dog en bolig der er købt før, jeg kom til skade, men jeg har da ingen problemer haft i denne retning.

VH Popiae

jjsonn 10-03-2013 20:17

selvfølig ikke pension er jo en fast indtægt. det kan jo ikke blive mere fast.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:31.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension