K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Bankerne tørrer regningen for krisen af på de fattige kunder (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21819)

gunvor 27-02-2012 09:01

Bankerne tørrer regningen for krisen af på de fattige kunder
 
Bankerne kører i samme rille, som også de politiske vinde over det ganske land, nemlig at den er nederst i samfundt skal betale mest for krisen. Ikke at det kommer bag på mig el. andre?, men som der skrives i Politiken d.d.:

Citat:

»Forskellen mellem rig og fattig i bankerne er blevet meget større. Banken benytter lejligheden til at sætte prisen op for de kunder, der ikke kan gå andre steder hen«, siger John Norden fra analysefirmaet Mybanker, som har regnet på prisstigningerne for Politiken.
Citat:

Præcis hvor markant hårdere bankerne pumper de dårligst stillede kunder, fremgår af en oversigt udarbejdet af rådgivningsvirksomheden Finanshuset.

Mens kunder med god økonomi slipper med en rente på 2,5 til 3 procent på kassekreditten og boliglånet, er tallene for kunder med såkaldt jævn økonomi helt oppe mellem 8 og 10 procent.

»Den får måske en tand for meget. Når man se kassekreditrenter på over 10 og 12 procent og så holder det op mod en diskontorente på under 1 procent, så er det på grænsen til at opføre sig mindre godt i forhold til de dårligst stillede kunder«, siger Kim Valentin fra Finanshuset og kalder udviklingen uklædelig:

»Jeg forstår godt, at de skal have flere penge i kassen, men at benytte sig af det på den måde klæder ikke bankerne«.
Og speicelt Danske bank bliver fremhævet:

Citat:

Bank: Gode kunder belønnes

Hos Danske Bank bekræfter man, at banken har hævet prisen mere for de dårligst stillede kunder. Ifølge banken er det fair.
Min fremhævning, link: http://politiken.dk/tjek/penge/ECE15...attige-kunder/

Til det er der kun at sige: stem med fødderne, dem af jer der kan og skift bank.

Det er jo beskæmmende, at vi nu gennem 4 bankpakker har skulle lægge øre til bankerne: det er i samfundet insteresse at gennemføre dem, selvfølgelig i fælles kor med politikerne bortset fra EL. Men de handler selvfølgelig ikke selv med samme samfundssind, og kan måske konkludere i samfundets interesse.

Karo 27-02-2012 09:39

Jeg advarer alle meget kraftigt mod Nordea Bank Danmark A/S.

Håber 27-02-2012 11:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 211323)
Jeg advarer alle meget kraftigt mod Nordea Bank Danmark A/S.

Fint med en advarsel, men den er mere værd, hvis den følges op af en begrundelse.

Huldra 27-02-2012 11:56

hvilke banker kan I så anbefale?

Karo 27-02-2012 12:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Håber (Send 211341)
Fint med en advarsel, men den er mere værd, hvis den følges op af en begrundelse.

Fup med pantebreve. Direkte afpresning og ulovlig spærring af konti.

Mella 27-02-2012 17:10

Jeg synes, at det er svært, fordi jeg ikke har ret meget forstand på det.
Andet end at jeg er 'kunde' hos Danske Bank, men har villet skifte meget længe.
- Men hvem gider mig?

Jeg har en opsparingskonto hos Arbejdernes Landsbank, fordi når jeg på et tidspunkt er så heldig, at kunne flytte herfra, så skal jeg betale dobbelt husleje i mindst 2 måneder.
Det jeg har sat ind, kan jeg så låne X 3.

Fin behandling da jeg oprettede den konto, men forleden fik jeg et brev, at jeg skal dokumentere med kørekort eller pas, hvem jeg er.
Ellers lukker de kontoen.
Jeg har ikke kørekort.
Ej heller pas, for ikke så længe siden, at jeg blev dansk statsborger og lige nu har jeg hverken råd eller lyst til, at købe et pas, for at få lov til at sætte penge ind i deres regi.
Jeg har nu haft den konto i over 2 år :-(

Jeg har ringet til dem og det er 'så i orden', hvis jeg kommer med dåbsattesten.
Har fået navneforandring og selv jeg kan regne ud, at jeg skal vidergive 2 dokumenter.
Jeg har aldrig prøvet at scanne noget ind (fordi jeg tror, jeg er dum...) - så i morgen skal jeg lige 30 kilometer hen med de 2 stykker papirer.
Ja okay.
Det man ikke har i hovedet, må man have i benene. Eller pungen.
Jeg har bare den her fornemmelse af, at det næsten er lige meget, hvilken bank jeg har

Lunasdatter 27-02-2012 17:39

Jeg har Arbejdernes Landsbank .. og jeg har kun fået en god behandling hos dem..
Så min bank kan jeg ihvertfald godt anbefale...

supersus 27-02-2012 17:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mella (Send 211422)

Fin behandling da jeg oprettede den konto, men forleden fik jeg et brev, at jeg skal dokumentere med kørekort eller pas, hvem jeg er.
Ellers lukker de kontoen.
Jeg har ikke kørekort.
Ej heller pas, for ikke så længe siden, at jeg blev dansk statsborger og lige nu har jeg hverken råd eller lyst til, at købe et pas, for at få lov til at sætte penge ind i deres regi.
Jeg har nu haft den konto i over 2 år :-(

Jeg har ringet til dem og det er 'så i orden', hvis jeg kommer med dåbsattesten.
Har fået navneforandring og selv jeg kan regne ud, at jeg skal vidergive 2 dokumenter.
Jeg har aldrig prøvet at scanne noget ind (fordi jeg tror, jeg er dum...) - så i morgen skal jeg lige 30 kilometer hen med de 2 stykker papirer.
Ja okay.
Det man ikke har i hovedet, må man have i benene. Eller pungen.
Jeg har bare den her fornemmelse af, at det næsten er lige meget, hvilken bank jeg har

Det er noget der er kommet fra et højere led, det med at man skal bevise hvem man er, det har noget at gøre med sorte og hvide penge fik jeg engang fortalt i en bank. Det er faktisk noget alle banker skal gøre.

supersus 27-02-2012 17:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 211429)
Jeg har Arbejdernes Landsbank .. og jeg har kun fået en god behandling hos dem..
Så min bank kan jeg ihvertfald godt anbefale...

Det samme her.

Karo 17-03-2012 15:37

"...Jeg bliver fysisk dårlig af, hvordan der tales om at plukke kunderne. I løbet af det seneste år har jeg hørt fem forskellige topchefer omtale deres egne kunder som 'fjolser' ..."

http://politiken.dk/debat/ECE1572018...syg-og-giftig/


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension