K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   bedre sent end aldrig- derfor match 3 (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20826)

østerbro 28-12-2011 11:28

bedre sent end aldrig- derfor match 3
 
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/12/28/071412.htm

jeg tror at sb nu har fået nok:kram:
Kommuner tjener på uarbejdsdygtige
28. dec. 2011 07.16 Opdat.: 28. dec. 2011 07.37

økonomisk fidus for kommunerne, mener Socialrådgiverforeningen.


6500 uarbejdsdygtige
I det forgangne år er gruppen af kontanthjælpsmodtagere, der er endt i matchgruppe 3 og dermed har fået mærkatet "uarbejdsdygtig" vokset med over 1000 personer i Syddanmark, så der nu er omkring 6500.

Og når en borger ender i matchgruppe tre, skal han ikke i aktivering, på kurser eller noget andet men kommunen får stadig lige så mange penge fra staten som hvis det var gruppe et og to. Bare uden udgifterne.

Ninja 28-12-2011 11:43

Selvfølgelig kassetænker kommunerne, det er jo deres speciale!

Og hvorfor ikke lige vifte folk over på 3'eren og spare udgifterne...........

SÅrdnok! 28-12-2011 12:04

og søger de så pension, vips, så er de 2'ere eller 1'ere = afvist

jo de er sq dygtige ......

gunvor 28-12-2011 12:28

Tak for linket til ovenstående, Østerbro:)

Som i anden tråd, hvor jeg ref. til bogen: "De svarer ikke" af Chr. Kock, har vi her endnu et udmærket eks. på netop manglende svar på spørgsmålet.

Idet det jo klart fremgår at Formanden for kommunerne i Syddanmark Egon Fræhr svar:

1. der for machtgr. 3 i Jobcentrene jo ikke gøres en indsats
2. ren økonomisk spekulation = kynisme i min opfattelse

så derfor er min argumentation ganske simpelt flg.:

ad. 1: de får pengene fra staten alligevel (ligesom KH er billigere end SDP, felsk el. FP)
ad. 2: derfor er det en øk.fidus

østerbro 28-12-2011 15:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af gunvor (Send 200277)
Tak for linket til ovenstående, Østerbro:)

Som i anden tråd, hvor jeg ref. til bogen: "De svarer ikke" af Chr. Kock, har vi her endnu et udmærket eks. på netop manglende svar på spørgsmålet.

Idet det jo klart fremgår at Formanden for kommunerne i Syddanmark Egon Fræhr svar:

1. der for machtgr. 3 i Jobcentrene jo ikke gøres en indsats
2. ren økonomisk spekulation = kynisme i min opfattelse

så derfor er min argumentation ganske simpelt flg.:

ad. 1: de får pengene fra staten alligevel (ligesom KH er billigere end SDP, felsk el. FP)
ad. 2: derfor er det en øk.fidus

ja og når så alle medierne, politikerne og regeringer uden at skamme sig det mindste taler grimt om borgere på kontanthjælp så bliver det jo nærmest lovligt og en god gerning, at jagte den gruppe. ( nu hvor det ikke mere er helt legalt at komme med racistiske bemærkninger)

c.l.e.o. 29-12-2011 11:10

vil denne besparelse også gælde for dem på ledighedsydelsen ?
kan man i det hele taget fredes på nogle måde uden at miste sin ledighedsydelse ?
Jeg orker snart ikke mere.

østerbro 29-12-2011 11:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. (Send 200402)
vil denne besparelse også gælde for dem på ledighedsydelsen ?
kan man i det hele taget fredes på nogle måde uden at miste sin ledighedsydelse ?
Jeg orker snart ikke mere.

det vil jeg straks afprøve i det nyt år- jeg er i november blevet match 3 fredet da jeg venter på en skanning af nakken:kram:

c.l.e.o. 30-12-2011 01:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af østerbro (Send 200404)
det vil jeg straks afprøve i det nyt år- jeg er i november blevet match 3 fredet da jeg venter på en skanning af nakken:kram:

jo kommer lige i tanke om at der er noget med at så køre rouletten videre med indkaldelse til læger og afprøvelser man kan ikke engang være sygemeldt.

Du kan jo så så længe du afventer undersøgelser og evt. behandling.
pøj pøj med det som man siger .

østerbro 30-12-2011 09:28

jeg er efterlønsberettiget hvis jeg havde været ude i den rigtige verden, men den bliver overført til vores " verden" heldigvis.
jeg har fået fleks med tilbagevirkende fra august 2010, dvs 16 måneder uden arbejde ud af 18
- jeg bliver revurderet snart..
- jeg får snart ret til 6 ugers kursus
- jeg er på fleksydelse til marts, om 3 måneder, da bliver jeg 60½
- jeg kan prøve at finde et lille nemt fleksjob på 3x3 timer pr uge til tårn høj løn ;-)
der var et dejligt udsagn herinde i en tråd, at fleks er halvvejs til pension, det passer vist her.
spøg til side så kan jeg få rigtig meget vente tid på speciallæger, det er rart at være ude af kontanthjælpen som gør mig glad- det kan kun gå fremad nu har jeg kun 1 sæt love som bestemmer mit liv og ikke 2.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension