K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   arbejdsprøvning/virksomhedspraktik (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20643)

Huldra 14-12-2011 10:49

arbejdsprøvning/virksomhedspraktik
 
er der nogen som ved om man som arbejdsprøvningsklient skal udfylde de samme timesedler som de skal i aktivering når man er på kontanthjælp.

jeg er sygemeldt på kontanthjælp. sendt i arbejdsprøvning, de kalder det så virksomhedspraktik.

jeg har syntes under arbejdsprøvningen at det var mærkeligt at jeg skulle udfylde papirene somom jeg var i aktivering..

men årsagen til jeg spørger nu er at jeg jo har "glemt" eller ikke vidst at jeg skulle indsende papir for de sidste 8 dage, når min arbejdsprøvning blev stoppet af jobkonsulent.

jeg har kun tænkt.. nu er det stoppet.. og så at jeg var færdig med det cirkus.

så har modtaget brev om sanktion pga jeg ikke har indsendt det sidste papir.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave indsigelse, men er der noget lovtekst noget jeg kan henvise til?
eller må jeg bare æde de 8 dage uden penge?

Ricky M. 14-12-2011 10:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Huldra (Send 198002)
er der nogen som ved om man som arbejdsprøvningsklient skal udfylde de samme timesedler som de skal i aktivering når man er på kontanthjælp.

jeg er sygemeldt på kontanthjælp. sendt i arbejdsprøvning, de kalder det så virksomhedspraktik.

jeg har syntes under arbejdsprøvningen at det var mærkeligt at jeg skulle udfylde papirene somom jeg var i aktivering..

men årsagen til jeg spørger nu er at jeg jo har "glemt" eller ikke vidst at jeg skulle indsende papir for de sidste 8 dage, når min arbejdsprøvning blev stoppet af jobkonsulent.

jeg har kun tænkt.. nu er det stoppet.. og så at jeg var færdig med det cirkus.

så har modtaget brev om sanktion pga jeg ikke har indsendt det sidste papir.

jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave indsigelse, men er der noget lovtekst noget jeg kan henvise til?
eller må jeg bare æde de 8 dage uden penge?

En virksomhedspraktik, kører ret beset under samme paragraf som en aktivering, så de praktiske ting er ens (alt efter kommune), så ja det kan godt passe at du skal indsende timesedler.

Men syntes da at du skal appelere til job konsulenten om at du har misforstået det hele, og at du så sandelig ikke er ude på at snyde. De fleste ansatte i kommunerne er jo stadig ret fornuftige mennesker.

At et "cirkus" stopper er ikke nødvendigvis en god ting, men det kommer selvfølgelig an på hvad målet var med din arbejdspraktik/arbejdsprøvning...

Huldra 14-12-2011 11:09

tak Ricky,

ja, jeg vil forsøge at appelere til deres bedre jeg.. hæhæ...

og henvise til mine sygdomme med dårlig hukommelse, osv. (piskesmæld og fibromyalgi.)

arbejdsprøvningen gik på at se om jeg havde evner til fleks eller om det skulle være pension. men pt aner jeg ikke hvad de finder ud af..
tak for dit svar.

Ricky M. 14-12-2011 11:10

Så er vi ude i hvor det som regel ikke er en god ting at et forløb bliver afbrudt, for det henviser de bare til, når der gives afslag på fleks eller pension :-(

Huldra 14-12-2011 14:06

åh, men nu var det jo jobkonsulenten som standsede afprøvningen da jeg kun fik det værre og værre.

hun ville endda havde stoppet den 14 dage før. hvor jeg sagde nej.. af samme årsag som du har beskrevet.. men nu må vi se..

Ricky M. 14-12-2011 14:08

Ahhh. ok jeg mis-læste dit første indlæg på det punkt...

supersus 14-12-2011 16:31

Jeg har aldrig skulle udfylde skema med timer når jeg har været i arbejdsprøvning ( er i min 5 arbejdsprøvning ).

Min jobkonsulent spørger så ved hvert besøg om der har været fravær og hvor meget ?

Hans 14-12-2011 17:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af supersus (Send 198089)
Jeg har aldrig skulle udfylde skema med timer når jeg har været i arbejdsprøvning ( er i min 5 arbejdsprøvning ).

Min jobkonsulent spørger så ved hvert besøg om der har været fravær og hvor meget ?

Proceduren er ret meget forskellig fra kommune til kommune - faktisk har jeg endnu ikke set to kommuner have samme procedure.

Ida 14-12-2011 19:01

Kan du ikke bruge dagbogen?
 
Kan du ikke bruge dagbogen til at bevise hvad der er sket? Det var i hvertfald det eneste sted jeg lavede timeregnskab da jeg var i praktik, men jeg var på sygedagpenge.

Vovse 15-12-2011 10:27

Jeg har aldrig udfyldt timesedler i forb. med arbejdsprøvning eller virksomhedspraktik.:confused::confused:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension