K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Skal man indbetale til ledighedsydelse? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20578)

bassenborg 09-12-2011 17:57

Skal man indbetale til ledighedsydelse?
 
Hej alle

Skal man indbetale til ledighedsydelse, ligesom man indbetaler til en A-kasse?PS: Jeg er fleksjobber;)

Zentamor 09-12-2011 18:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af bassenborg (Send 197106)
Hej alle

Skal man indbetale til ledighedsydelse, ligesom man indbetaler til en A-kasse?PS: Jeg er fleksjobber;)

Kort og godt. NEJ, det skal du ikke.

curls 09-12-2011 19:01

Mener du ikke indbetaling til flexydelse (svarende til efterløn)???

Ledighedsydelse (hvis berettiget) får man jo udbetalt, når man er ledig fleksjobber.

Kontakt kommunen, hvis du ønsker at betale til flexydelse, som du kan få når du går på "efterløn".... Læs f.eks. det her med spørgsmål og svar:
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=857

bassenborg 09-12-2011 19:05

Nej, det er ledighedsydelse jeg mener.

For at få penge fra en A-kasse skal man jo indbetale til den, og så kunne logikken jo godt være, at man også skulle betale til kommunen for at få ledighedsydelse.

curls 09-12-2011 19:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af bassenborg (Send 197121)
Nej, det er ledighedsydelse jeg mener.

For at få penge fra en A-kasse skal man jo indbetale til den, og så kunne logikken jo godt være, at man også skulle betale til kommunen for at få ledighedsydelse.

Man skal ikke være medlem af en a-kasse når man er fleksjobber. Hvis du er i a-kasse så meld ud.... Men du kan beholde selve fagforeningen (betale kontigent til det - men ikke til A-kasse)

For det er kommunen, der udbetaler ledighedsydelse til dig.... uanset om du er i en fagforening eller ej eller a-kasse(den skal man ikke bruge mere).

Ligesom f.eks. hvis man får kontanthjælp fra kommunen, skal man vel ikke betale penge til dem for at få det....

bassenborg 09-12-2011 19:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 197123)
Man skal ikke være medlem af en a-kasse når man er fleksjobber. Hvis du er i a-kasse så meld ud.... Men du kan beholde selve fagforeningen (betale kontigent til det - men ikke til A-kasse)

For det er kommunen, der udbetaler ledighedsydelse til dig.... uanset om du er i en fagforening eller ej eller a-kasse(den skal man ikke bruge mere).

Ligesom f.eks. hvis man får kontanthjælp fra kommunen, skal man vel ikke betale penge til dem for at få det....

Jeg ved godt man ikke skal være medlem af en A-kasse når man er fleksjobber.
Jeg sammenligner det bare med ledighedsydelsen. Det kunne jo godt være man skulle betale for at være berettiget til at få ledighedsydelse, i samme stil som man skal til en A-kasse. Forstå mig ret;)
Det er jo også en slags "forsikring" når man får ledighedsydelse.

Carmen 09-12-2011 19:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af bassenborg (Send 197125)
Jeg ved godt man ikke skal være medlem af en A-kasse når man er fleksjobber.
Jeg sammenligner det bare med ledighedsydelsen. Det kunne jo godt være man skulle betale for at være berettiget til at få ledighedsydelse, i samme stil som man skal til en A-kasse. Forstå mig ret;)
Det er jo også en slags "forsikring" når man får ledighedsydelse.

...forstår godt din tankegang, bassenborg :-)

- og nej, det er det rene svir, man skal ikke indbetale til ledighedsydelse!

bassenborg 09-12-2011 19:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 197128)
...forstår godt din tankegang, bassenborg :-)

- og nej, det er det rene svir, man skal ikke indbetale til ledighedsydelse!


Ja, det er så:) Tak for svar til jer. Nu vil jeg gå ud og bage nogle julesmåkager:D

sfag 09-12-2011 19:41

Du betaler faktisk til ledighedsydelse som fleksjobber hvis du bliver arbejdsløs er dagpenge satsen så vidt jeg ved maks 91% af højste dagpenge sats


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension