K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flytte kommune (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19763)

Klund 17-10-2011 22:22

Flytte kommune
 
Jeg har planer om at flytte hjemmefra inden længe. Det er på tide at jeg prøver at stå på egne ben. Men jeg er i tvivl om hvilke muligheder jeg har. Jeg får førtidspension af Vejle kommune, hvor jeg også bor nu.
Hvad vil der ske, hvis jeg flytter til en ny kommune? Kan jeg så risikere at min sag starter forfra?

Experimental 17-10-2011 23:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klund (Send 185931)
Jeg har planer om at flytte hjemmefra inden længe. Det er på tide at jeg prøver at stå på egne ben. Men jeg er i tvivl om hvilke muligheder jeg har. Jeg får førtidspension af Vejle kommune, hvor jeg også bor nu.
Hvad vil der ske, hvis jeg flytter til en ny kommune? Kan jeg så risikere at min sag starter forfra?

Du kan flytte som du har lyst til. Førtidspensionen flytter automatisk med til den anden kommune.

Ninja 18-10-2011 00:01

Ja, Gudskelov da!

Klund 19-10-2011 00:47

Ok :)

Er der andet jeg skal være opmærksom på som førtidspensionist, hvis jeg flytter til en anden kommune?

Experimental 19-10-2011 01:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klund (Send 186155)
Ok :)

Er der andet jeg skal være opmærksom på som førtidspensionist, hvis jeg flytter til en anden kommune?

Nej, ikke rigtigt. Du kan søge om boligsikring hvis du flytter ind i din egen lejlighed. Men det er bare sådan en praktisk detalje jeg tænker du ikke ved noget om når du bor hjemme.

Klund 19-10-2011 01:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Experimental (Send 186158)
Nej, ikke rigtigt. Du kan søge om boligsikring hvis du flytter ind i din egen lejlighed. Men det er bare sådan en praktisk detalje jeg tænker du ikke ved noget om når du bor hjemme.

Boligsikring kender jeg godt til, da jeg har boet i egen lejlighed i en kort periode før :)

Jeg har forresten ansøgt ved min kommune om at få en hjemmevejleder, og er blevet godkendt til at få én. Hvad så hvis jeg flytter ud af kommunen? Skal jeg så til at ansøge om en hjemmevejleder igen, eller vil jeg bare få tildelt en med det samme?

Klund 24-10-2011 02:56

Jeg glemte helt at fortælle det vigtigste.
Jeg får det der hedder midlertidig førtidspension, selvom min tilstand ikke vil komme til at ændre sig. Men de har nok valgt den løsning fordi jeg er ung.
Så min ftp har jeg i 3 år, og derefter skal det evalueres om jeg fortsat skal have den.
Forhåbentlig, tænker jeg, kommer denne evaluering ikke i nærheden af at være så langvarig, udmattende og indviklet som det var at søge førtidspension.

Men jeg er bange for, at hvis jeg flytter til en ny kommune, så kommer min sag til at starte helt forfra igen når de 3 år er gået. Eller måske opstår der en anden uheldig situation pga flytningen.
Tror i det er tilfældet?

Jeg har bare ikke krafter til at slås for min ftp mere.

Vovse 24-10-2011 07:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klund (Send 186912)
Jeg glemte helt at fortælle det vigtigste.
Jeg får det der hedder midlertidig førtidspension, selvom min tilstand ikke vil komme til at ændre sig. Men de har nok valgt den løsning fordi jeg er ung.
Så min ftp har jeg i 3 år, og derefter skal det evalueres om jeg fortsat skal have den.

Hvornår skal din fp evalueres?

Jeg tænker, at hvis den skal evalueres efter 3 år, så må det jo være lige på trapperne og så kunne du jo få det overstået inden du evt. flytter.:kram:

nocturne 24-10-2011 12:01

jamen for fanden - de kager er nice!

Pip 24-10-2011 23:01

Hvis de 3 år er tæt på at være gået, ville jeg vente...

Hjemmevejlederen er en der skal søges igen i din nye kommune..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension