K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Sag sendt til BAN - aktindsigt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17677)

Mariba 19-04-2011 20:26

Sag sendt til BAN - aktindsigt?
 
Nu er mandens sygedagpengestop-anke sendt til BAN af Ikast-Brande kommune.

Med en masse fejl som vi læser følgeskrivelsen.

Kan man få aktindsigt i hvad kommunen har sendt afsted og i så fald hvordan?

Må man skrive et modsvar til kommunens begrundelse for at fastholde stoppet og i så fald hvordan gø vi det?

MarianneNM 19-04-2011 20:44

Vi fik brev fra BAN ca. 10 dage efter at kommunen skulle have sendt sagen til BAN.

Jeg ringede derind (Aalborg for vores vedkommende), og fik noteret, at vi søgte aktindsigt og samtidig at vi ville kontaktes så snart der kom en sagsbehandler på sagen. Dette kom der en skriftlig bekræftelse på fra BAN.

Alle papirene (aktindsigten) kom med posten ca. en uge efter.

Derefter sendte jeg min egen klageskrivelse over kommunen, med bilag til BAN, og skrev samtidig at vi vil følge op med yderligere lægeoplysninger når de foreligger.

Håber at du kan bruge af mine erfaringer.

Hilsen
Marianne:kram::kram:

Vovse 19-04-2011 20:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mariba (Send 160536)
Nu er mandens sygedagpengestop-anke sendt til BAN af Ikast-Brande kommune.

Med en masse fejl som vi læser følgeskrivelsen.

Kan man få aktindsigt i hvad kommunen har sendt afsted og i så fald hvordan?

Må man skrive et modsvar til kommunens begrundelse for at fastholde stoppet og i så fald hvordan gø vi det?

I burde få et brev fra BAN med oplysning om, at de har modtaget sagen fra jeres kommune og når i har modtaget dette brev kontakter i BAN, for at få aktindsigt i hvad kommunen har sendt til dem, så i kan tjekke, om alle relevante akter er sendt med.

Vovse 19-04-2011 20:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af MarianneNM (Send 160537)
Vi fik brev fra BAN ca. 10 dage efter at kommunen skulle have sendt sagen til BAN.

Jeg ringede derind (Aalborg for vores vedkommende), og fik noteret, at vi søgte aktindsigt og samtidig at vi ville kontaktes så snart der kom en sagsbehandler på sagen. Dette kom der en skriftlig bekræftelse på fra BAN.

Alle papirene (aktindsigten) kom med posten ca. en uge efter.

Derefter sendte jeg min egen klageskrivelse over kommunen, med bilag til BAN, og skrev samtidig at vi vil følge op med yderligere lægeoplysninger når de foreligger.

Håber at du kan bruge af mine erfaringer.

Hilsen
Marianne:kram::kram:

Vil det sige, at jeres kontakt til BAN gik igennem kommunen?

Så vidt jeg har forstået kan man godt selv kontakte BAN, og det ville jeg da være mere tryg ved.

MarianneNM 19-04-2011 20:57

Hej igen.

Det var BAN, som jeg kontaktede pr. telefon.

Det var i modsætning til kommunen (Hjørring) en rar og forstående person som jeg havde i røret hos BAN. Hun havde fuld forståelse for mine frustrationer, og kontakten her virker en hel del mere menneskelig end hos kommunen, som kun skal have smidt folk ud af systemet.
Jeg ser frem til at få koblet en sagsbehandler på hos BAN - så kan der måske blive ryddet lidt op i sagen og paragrafferne.

Man har lov til at håbe.

Hilsen
Marianne:kram::kram:

Mariba 19-04-2011 20:59

Nej jeg tror hun mener Ålborg statsforvaltning. For vores vedkommende er det Midtjylland statsforvaltning i Ringkøbing.
Tak for svar.

Har et andet spørgsmål. Den skrivelse manden har fået fra kommunen med overskriften "revurdering af din klage" er meget kort, 1½ side.

Mens den skrivelse vores partsrepræsentant har modtaget er en kopi af skrivelsen til ankenævnet. Som er meget mere fyldestgørende (og smækfyldt med fejl, bl.a. skriver hun om mandens sergentudd. i militæret med administrative kompetancer, han var altså kun overkonstabel og ikke leder....)

Hvorfor får man ikke selv den skrivelse?

MarianneNM 19-04-2011 21:01

Ja, det er Statsforvaltningen i Aalborg.
Marianne

Vovse 19-04-2011 21:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af MarianneNM (Send 160545)
Ja, det er Statsforvaltningen i Aalborg.
Marianne

Undskyld, det er bare mig der ikke har styr på hvor i Jylland statsforvaltningen ligger.:(

Karo 19-04-2011 21:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 160539)
Vil det sige, at jeres kontakt til BAN gik igennem kommunen?

Så vidt jeg har forstået kan man godt selv kontakte BAN, og det ville jeg da være mere tryg ved.

BAN behandler klager over kommunens afgørelser. Man skal først klage til kommunen/jobcenter/socialforvaltning osv. fordi det er den som kom med en afgørelse i sagen.
Kommunen skal altid vurdere klagen igen og hvis den fastholder afgørelsen vil/skal den sende sagen videre til BAN.
Man kan supplere klagen, men først efter BAN sender et brev om at den har modtaget klagen fra kommunen.
Man kan selv kontakte BAN og høre om de har modtaget klagen fra kommunen.
Efter BAN overtager sagen kan man kontakte BAN's sagsbehandler så mange gange man vil, men ikke før.
Alt det hører under BAN kompetance.
;)

Vovse 19-04-2011 21:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 160547)
BAN behandler klager over kommunens afgørelser. Man skal først klage til kommunen/jobcenter/socialforvaltning osv. fordi det er den som kom med en afgørelse i sagen.
Kommunen skal altid vurdere klagen igen og hvis den fastholder afgørelsen vil/skal den sende sagen videre til BAN.
Man kan supplere klagen, men først efter BAN sender et brev om at den har modtaget klagen fra kommunen.
Man kan selv kontakte BAN og høre om de har modtaget klagen fra kommunen.
Efter BAN overtager sagen kan man kontakte BAN's sagsbehandler så mange gange man vil, men ikke før.
Alt det hører under BAN kompetance.
;)

Alt det ved jeg godt, jeg misforstod bare MarianneNM.:rolleyes:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension